Blir inte så mycket kvar av drivaxeln när den hoppar ur i full fart!
Orginal fäste till GT4 diffen och 2 nya drivaxlar beställdes från UK.
DSC00118.jpg
Inkoppling av Vemset och alla gadgets runt omkring så som bl.a anti lagg ventil.
Anti lagg ventilAnti lagg TestDet ventilen gör är att den låser spjället en viss % öppet när du aktiverar "Anti lagget" om om du släpper gasen under ett visst varvtal så backar den tändningen och saftar på med soppa för att bygga ladd när du t.ex kopplar ur för att ha ladd när du kliver på igen. Funka riktigt bra när vi testa på isen i helgen.
Nu har vi dock ställt den väldigt snällt och så att det cuttar om vi överstiget 900 graders EGT om man släppte gasen helt så hade man minst 0.5 bar hela tiden. Kommer nog bli bättre när elektroniska laddtrycks styrningen kommer på då laddet var väldigt flackigt med pys ventil.
Nya bussningar svarvades i alu till diff nya diff fästena.
Jigg gjordes som utgick från gamla fästet. Diffa ca 2 cm från ena sidan till den andra så det satt inte riktigt som det skulle
Subframe urkapad och förstärkt.
Styrningar till diffen gjordes. Fattar inte hur bultarna höll som glappa satan i diffen. När bakre fästet i 10mm plåt böjde sig av kraferna.
En domkraft fick viga sitt liv åt diffen för att kunna svetsa övre diff fästet när diffen var i rätt position.
Övre fäste på plats som fick ett sidofäste också.
Bakre fäste klart.
Test på isen och det höll och har hållt hittils.
Kommer komma mer roligt senare.