4094
Sök

Turbo problem

15 Inlägg
17 februari 2007
Trådstartare
Hej alla glada .... jag har ett problem med min bil de en saab 9000 t16 -88 den ryker och tar olja .....går inget in i motorn har kollat ... laddar dåligt med nålen går knappt in i de gröna. förra ägaren vek slangen till wastegaten ..... har han skutit turbon ????? eller vad kan felet vara ...de här me turbo e ganska nytt för mig

262 Inlägg
17 februari 2007
Hejsan, tror turbon e skrot tyvärr.

Mvh micke

Mikael Holmkvist Reschke
mickehr@hotmail.com

93 Inlägg
17 februari 2007
kolla om du har olja i intercooler genom att ta av nedre slangen på intercoolern. om du har olja där så är turbon kass.
du kan kolla turbon oxo genom att känna på bladen om dom går att snurra med handen där ska vara ett litet glapp i den med om du känner i sidled elr upp o ner.  OBS MOTOR AVSTÄNGD!!!.

Mvh Björn

LKWdriver skrev:
Hej alla glada .... jag har ett problem med min bil de en saab 9000 t16 -88 den ryker och tar olja .....går inget in i motorn har kollat ... laddar dåligt med nålen går knappt in i de gröna. förra ägaren vek slangen till wastegaten ..... har han skutit turbon ????? eller vad kan felet vara ...de här me turbo e ganska nytt för mig

Turbo is the shit =)

15 Inlägg
17 februari 2007
Trådstartare
ja tackar för tipsen ...de va som jag me trodde ...turbon kass !!!!!!!!!! ska kolla intercoolern i morgon ...

5 710 Inlägg
18 februari 2007
En tråd räcker....

Låser denna!

MVH Jonas/moderator

MVH Jonas
..............

Sök