4433
Sök

Lågt Laddtryck!!! Volvo s40/v40 T4

85 Inlägg
13 mars 2012
Trådstartare
Hejsan.
Har problem med mitt laddtryck på min T4.
Den ska ha ett laddtryck av ca 0,8 orginal men Den laddar bara 0,5 bar och då har jag stängt westgaten helt med ståltråd och klippt slangen. Innan jag klippte slangen och stängde westgaten ladda den bara 0,0-0,1. Har gått över slangarna och har inte hittat nått läkas... De kommer inga missljud från turbon eller nån rök från avgasröret. Nån som kan ha en aning om vad det kan vara för fel?!?!?

Mvh Fredrik

T5
141 Inlägg
14 mars 2012
Har inte jag fel så laddar den 0.5 i grundladd, det vill säga om du drar ut magnetventilen. Hade nog gissat på att magnetventilen krånglar för dig.

jag hade en dröm

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
14 mars 2012
Mer exakt vad är gjort med bilen?

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!

85 Inlägg
14 mars 2012
Trådstartare
Jag har bytt mangnetventilen men det blev ingen skillnad. Vad jag vet så är det inte nått gjort med den mer än att jag tvingar west G att vara stängd och satt på ett T-kors på slangen som går upp till Mangnet ventillen. Ska ju ha ett ladd på minst 1 bar nu tycker jag? Det är ju inte några 200hk i den nu. Köpte bilen för ca 1 veckarsen så har inte hunnit göra så mycket med den än.

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
14 mars 2012
Den rycker inte eller på något annat sätt uppför sig konstigt när du kör? Hugger osv?

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!

Forummoderator
10 576 Inlägg
14 mars 2012
En tråd räcker, detta är inte avancerad motorteknik heller

http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 0#p3161170

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök