3470
Sök

Dubbla utblås på min v70n? Vart finns det? Samma som till s60?

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
10 maj 2007
Trådstartare
Tjenare!
Letat nu ett tag efter halvsats till v70n där det är dubbla utblås.. eller iaf ett kit som man hänger på så man får dubbla, behöver ju inte vara från katalysatorn men det gör inget om det är det! Lite gôtt ljud skadar inte! smile

http://www.garaget.org/gallery/archive/2968/13746/large/2968-71527.jpg

Så såg röven ut i vintras, har stänklappar och emblem på nu bara. cool

Tror ni det skulle göra sig bra med dubbla utblås på den?
Vill ju lyfta upp utseendet på bilen och dubbla utblås tycker jag kan vara nåt!

Är ju hål längst ut på vänstersidan där orginalröret sticker ut och det är det även på andra sidan så jag är ute efter ett kit som passar rakt in i de hålen!

Men frågan är ju, VART finns alla satser till v70n??
Har hittat till s60 på jt-tuning men är det samma som till v70?

Sen så är det ju japsblås i deras satser, passar det ihop med volvosar? (riskokarvarning?)tongue

http://www.jt-tuning.se/products/image.asp?ID=452

Så ser jt-tunings sats till s60 ut ^^  Passar den på min v70n 2,4t?

Lampor, front och bakparti ska ju vara samma har jag hört så då är det väl samma avgas me?
Byggs väl på samma platta?

Kom gärna med tips på hemsidor där de säljer kompletta satser!

Har drag på bilen som ni ser om det skulle spela nån roll?

MVH DJ AGGWA big_smile big_smile
Senast redigerat av dj_aggwa (10 maj 2007)

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

Rent A Retard !
674 Inlägg
10 maj 2007
har ingen aning om det passar eller inte.. borde väl göra det ?? roll

men satans snyggt va det iaf big_smilebig_smile

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm

2 933 Inlägg
10 maj 2007
Trådstartare
Nån som vet om s60 system passar på v70n ?  smile

Bamse940Ltt
10 maj 2007
borde göra det... avgassystemen ser likadana ut när man jämför bilarna underifrån.. så det ska vara lugnt

mvh richard

the greatest
121 Inlägg
10 maj 2007
rullar en v70 i kungälv här. som har två jappsar tycker faktiskt det passar riktigt bra på den. den är i samma utförande som din. men det gör sig riktigt bra på den. tror det är samma annrs får man väll göra en liten modd på det. men det skall nog passa rakt på

The Mödd

289 Inlägg
10 maj 2007
Den bilen som rullar nere i Kungälv, en ljus Volvo V70N, han har byggt sitt avgassystem hos stjernqvist racing (om det stavas så?) i Uddevalla, och det blev faktiskt riktigt bra till hans bil, inte så värst dyrt heller tongue

4 Inlägg
11 maj 2007
Gatzone skrev:
Den bilen som rullar nere i Kungälv, en ljus Volvo V70N, han har byggt sitt avgassystem hos stjernqvist racing (om det stavas så?) i Uddevalla, och det blev faktiskt riktigt bra till hans bil, inte så värst dyrt heller tongue

Nej det stämmer han har gjort det där...

Det tar ca 3 dagar för dem att konstruera det till en V70N, de har inte färdiga system så man måste lämna bilen där i 3 dagar så bygger de det från skratj!!
O efter dina krav wink

Jag har själv tänkt göra det på min V70N T5.a men jag har lite långt till de, deras verkstad ligger i uddevalla o jag bor ju i Kristianstad...

Men riktigt snyggt är det tycker jag !!!

Så om du köper s60 kittet o det passar så skicka gärna ett PM till mig här på hemsidan för då införskaffar jag oxå mig ett sådant så slipper jag kör ända upp ditt. big_smile

// Lergubben

1 813 Inlägg
11 maj 2007
bara ta ett rör å svettsa på det som sitter där nu å dra ut det på andra sidan wink kostar inte mkt å tillverka det själv då!!  rör finns överallt som micro,biltem,ad center m.m !!
kan köpa rör å höra med en verkstad så kan dom säkert svettsa på å fixa till det..

Åk före du så väntar jag på dig där..!

1 813 Inlägg
11 maj 2007
http://www.jt-tuning.se/
TWINPIPE! helsats från turbo (exkl. kat) med diskret sportsound:passar alla S/V70 turbo 97-00 ( ej awd) med fast fläns (62 mm rör vid fläns)

Äkta fullflödessystem som ger en kraftig förbättring av effekt /vridmoment och minskar bränsleförbrukningen! Mycket bra passform ! Fräckt, sportigt sound med 1 st effektdämpare (skön turbosång) som normalt klarar SBP ljudnivåkrav. Dubbelt ,rostfritt, spegelblankt 4" ändrör !
FAKTA
Material: aluminiumpläterad stålplåt
Ljudnivå 82 dbA enligt ISO R362
Mottryck ca 600 pascal ( 50% reducering)
Effekt och vridmomentförbättring 15-20 %

Pris: 7900 kr inkl. moms

kolla där dom har till den;)

1 813 Inlägg
11 maj 2007
Pris: 4950 kr inkl. moms

3" halvsats efter std katalysator med häftig turbosång: passar alla S/V70 turbo 97-00( ej awd)

passar säkert nyare modeller med;)

ring å prata med dom...smile

2 933 Inlägg
14 maj 2007
Trådstartare
Fått svar från jt-tuning nu och de sa att de inte hadeutvecklat färdigt en twinpipe sats till v70..  sad  nån som vet nåt mer ställe det finns på.?

64 Inlägg
9 februari 2009
Jag vet en kille här i stan som byggt ett fränt system med dubbla utblås, inte riktigt klart än men du kan kolla efter idéer hos honnom.

http://www.garaget.org/Najs

///Clasén

Ride It Like You Stole It!!!

4 822 Inlägg
10 februari 2009
dj_padde skrev:
http://www.jt-tuning.se/
TWINPIPE! helsats från turbo (exkl. kat) med diskret sportsound:passar alla S/V70 turbo 97-00 ( ej awd) med fast fläns (62 mm rör vid fläns)

Äkta fullflödessystem som ger en kraftig förbättring av effekt /vridmoment och minskar bränsleförbrukningen! Mycket bra passform ! Fräckt, sportigt sound med 1 st effektdämpare (skön turbosång) som normalt klarar SBP ljudnivåkrav. Dubbelt ,rostfritt, spegelblankt 4" ändrör !
FAKTA
Material: aluminiumpläterad stålplåt
Ljudnivå 82 dbA enligt ISO R362
Mottryck ca 600 pascal ( 50% reducering)
Effekt och vridmomentförbättring 15-20 %

Pris: 7900 kr inkl. moms

kolla där dom har till den;)

dj_padde skrev:
Pris: 4950 kr inkl. moms

3" halvsats efter std katalysator med häftig turbosång: passar alla S/V70 turbo 97-00( ej awd)

passar säkert nyare modeller med;)

ring å prata med dom...smile

du vet om att det ser inte alls likadat ut på 850/X70 som på V70N? så det passar inte alls.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

6 Inlägg
10 februari 2009
Kolla feritta dom hjälpte mej//B

Kungen i Lerbäckshult
718 Inlägg
PULVERLACKERAR
605 Inlägg
12 maj 2009
dieselknackare skrev:
http://www.samsteffansson.se/products/images/Volvo/V70/H2521707b.jpg

Lite dyrt=)

Vill du snygga till under bilen? Lacka bakaxel eller länkarm?Prata med mig, älskar att lack

Servicetekniker
235 Inlägg
12 maj 2009
En kolega tog ett 3" system från en V70N o satte på sin S60 och då var V70N systemet typ 10cm längre. inga problem att fixa till men.mvh ralle

Team Chevy740

13 Inlägg
14 mars 2012
Lyfter en gammal tråd.
Tips och bilder på slutrör/ändrör eller japsdämpare på v70N mottages gärna! smile

Sök