På fars firma har vi en gammal historia som fungerar underbart. Stark och bra. Ett måste att ha om man någon gång har använt en sådan. Att byta däck tar plötsligt 1/5 av tiden...
Verkar lovande. Har iofs kompressor men bor tillfälligt utan garage och vore grymt smidigt att bara dra ut en skarvkabel på gården när man ska skifta däck.
Tolkar det som att även lågprisvarianter funkar och kommer testa en sån.
Kompisen har en, och den är lätt, stark och smidig. Verkar outslitlig också. Har sett när han kört den glödhet när ett antal muttrar inte ville släppa. Efter att den fick vila lite så funkade den som ny igen.
Själv har jag en klumpig och tung maskin från Jula. Den orkar numera knappt få loss skruvarna när det är dags för hjulbyte, trots att den inte är särskilt mycket använd.
Med tanke på priset så är det ju lätt värt bara för att skifta hjul 2ggr /år.
Jag köpte mig en billig på Biltema i höstas, den är mycket starkare än min luftdrivna, även den köpt på biltema dock Det bästa med den billiga skiten är ju att även de har 2 års reklamationsrätt
Sladdlös mutterdragare funkar kanon att dra loss hjulbultar med om man dragit åt dem till 100-120nm som det brukar vara man ska dra åt dem till.
Har man däremot dragit dem till 475nm som folk brukar göra då dem inte har momentskaft och försöker dra åt "lagom" så kan det vara svårare. Lastbilshjul brukar sitta med ungefär dessa moment.
Ni som inte lyckats dragit loss hjulbultar med eran elektriska mutterknack, är ni säkra på att ni dragit åt dem till föreskrivna moment tidigare?
På mitt jobb använder vi av oss dessa maskiner. Sjukt bra kvalitet! Vi har sagt det många gånger
-"Hur fan kan maskinen bara fortsätta gå?"
Man kan behandla maskinen väldigt vårdslöst och köra långalånga stunder med dem, dem är väldigt lätta i handen och batterierna är bra.
Möjligt att dem är litta smådyra?
Vi använder maskinerna enbart på ställen där moment inte är ett krav. Mer eller mindre alla ställen dem används på används loctite eller lockingmutter just för att man aldrig kan få rätt eller samma moment med en mutterknackare, spelar mindre roll vad den drivs med..
På mitt jobb använder vi av oss dessa maskiner. Sjukt bra kvalitet! Vi har sagt det många gånger
-"Hur fan kan maskinen bara fortsätta gå?"
Man kan behandla maskinen väldigt vårdslöst och köra långalånga stunder med dem, dem är väldigt lätta i handen och batterierna är bra.
Möjligt att dem är litta smådyra?
Vi använder maskinerna enbart på ställen där moment inte är ett krav. Mer eller mindre alla ställen dem används på används loctite eller lockingmutter just för att man aldrig kan få rätt eller samma moment med en mutterknackare, spelar mindre roll vad den drivs med..