3071
Sök

Elfel på S80 T6??

2 Inlägg
18 mars 2012
Trådstartare
Hej!

Jag har en s80 t6 -00, som jag har lite problem med!
Jag har inbyggd tfn i den och här en dag så var jag å tryckte på on knappen=( och efter det så slocknade Färddatorns teckenfönster, det ända man kan se är meddelanden.. Sen har funktionerna som är i ratten också slutat fungera=( Farthållaren,volymknappen rubbet=( Har kollat säkringarna ,men hittar inte rätt säkring=( Nån som vet vad felet kan vara?? Nånsom haft samma problem?sad (gissar att d inte är säkringarna)
Nu lyser också motorlampan (orange) och service lampan.
(Underhålls servicen gjordes 2010 09)

Annars måste jag säga att det är lätt den finaste å piggaste bilen jag nånsin haft;) såå underbar..
// smusslan ;-//

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
18 mars 2012
Säkringen till PHM (telefonen) skall sitta på vänstersidan av instrumentbrädan bakom luckan när du öppnar dörren.

Testa å ta ur å sätt i.

Annars kan det ju va vad som helst som tex defekt instrument.

Din service lamap skulle ju ha tänt sig förlängesen om servicen gjordes för så längesen.

2000 mil eller 1 gång om året skall det utföras service.

Att motorlampan lyser bör inte ha sammanhang med dom andra problemen men kan ha det ändå. Jävligt invecklat å förklara men åk tilll märkeshandlare å be om en diagnas till fast pris å säg till dom att du vill ha pris på vad ddet kostar å reparera.

Säger märkesverkstad med en gång på detta då om det behövs bytas nått i styrenhetsväg så går det sällan (läs aldrig) med beggade delar plus att det behövs laddas mjukvara i dom nye enheterna. Möjligen kan också många fel avhjälpas med en mjukvaruuppgradering. Å det e det också bara märkesverkstäder som får gjort.

Lycka till.

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

Jävel
2 018 Inlägg
18 mars 2012
Om du har dålig laddning kan diverse lampor lyse och intrument sluta fungera.

You got to risk it, to get the biscuit :)

2 Inlägg
18 mars 2012
Trådstartare
Tack för svaren=))
Bilen har inte gått 2000 mil sen service ännu, men har iaf bokat in en bas service + felsökning... Ska kolla säkringen=)

Ljudfreak ;)
25 Inlägg
18 mars 2012
prova o ta av plus på batteriet o låt bilen stå utan ström i natt.

Sök