3431
Sök

BMW E34 540 Läcker bensin som tusan vid bakre höger hjulhus!

33 Inlägg
20 mars 2012
Trådstartare
Hej!

I Fredags så tankade jag i bilen ca 20L
Körde 2mil och skulle stanna för att uträtta ett ärende!

När jag kommer tillbaka till bilen är det en fet pöl vid högra bakhjulet på bilen, tänker först att det är vatten men ju mer jag närmar mig bilen känner jag bensinlukten och ser hur det rinner ner soppa alldeles framför bakhjulet!
!
Den första tanken som slår mig är att tanken helt enkelt gett upp! Jag körde fort undan bilen och ställde den hos en kompis som bor ett par kilometer hemifrån mig!

Bilen fick stå där tills idag. All bensin hade runnit ur nu när jag kom dit, jag slog i 5L sås och ingenting rann ur den, luktade möjligen lite soppa.. Efter 5 minuter startar jag bilen och då säger kompisen som står utanför bilen att "nu börjar det rinna" mycket riktigt, det pissade ur bensin!

Jag sket i det för jag ville få hem bilen, hade ingen möjlighet att dra hem den!
Jag börjar köra hem, och efter 2-3 km smäller det till lite lätt bakifrån och sedan pyser det ett par sekunder!

När jag kommer hem är hela bakfälgen full med bensin och det rinner från skivan och fälgens innerkanter!

Vad kan det vara som läcker????
Har ingen tid att plocka ner skiten just nu så jag tar gärna emot förslag på vad felet kan vara så jag vet vad jag har att vänta mig sen när jag plockar ner skiten smile

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
20 mars 2012
låter som de är nån soppa slang från tanken som sprukigt lr nått
i och med att du sa att den inte läkte när motorn va av

33 Inlägg
20 mars 2012
Trådstartare
MrEricsson skrev:

Nej precis, men i Fredags så rann det ju ett bra tag efter det att motorn stängts av :S

5 650 Inlägg
20 mars 2012
wipin skrev:
MrEricsson skrev:

Nej precis, men i Fredags så rann det ju ett bra tag efter det att motorn stängts av :S

tycker du ska leta upp vart soppa pumpen sitter följa alla slangar som går från den när bilen går på tomgång.
lär ju inte behöva följa dom ända till motorn i och med att den pissar där bak

113 Inlägg
20 mars 2012
www.realoem.com där finns skisser på allt på bilen.

113 Inlägg
20 mars 2012
det är föresten stålrör på e34 ända ifrån tanken och dom brukar vara rostiga hela vägen fram till spridarrören nästan.

5 650 Inlägg
20 mars 2012
viktor_89 skrev:
det är föresten stålrör på e34 ända ifrån tanken och dom brukar vara rostiga hela vägen fram till spridarrören nästan.

förklarar ju ett och annat

113 Inlägg
20 mars 2012
wipin vad är det för drömsiffror du har på din motor 335 hkr med bara chip ?
jag är skeptisk hehe

Turbo lover
555 Inlägg
20 mars 2012
Bränslerören brukar va totalt upprostade på E34 om de inte är bytta som sagt. Nya rör kostar mindre än vad man tror på BMW. En bit under tusenlappen för alla tre.

33 Inlägg
20 mars 2012
Trådstartare
Turbovin skrev:
Bränslerören brukar va totalt upprostade på E34 om de inte är bytta som sagt. Nya rör kostar mindre än vad man tror på BMW. En bit under tusenlappen för alla tre.

Får slå en kik på dom då smile
Har en kompis som köpt en E34 reservdelsbil, kan ju kolla på den om rören är i bra skick så kan jag ta dom!
Om det nu är ett eller flera av dom som är slut smile

viktor_89 skrev:
wipin vad är det för drömsiffror du har på din motor 335 hkr med bara chip ?
jag är skeptisk hehe

Ärligt talat så har jag ingen aning om hur många hästar det är bilen!

Förra ägaren talade om någon "slutburk" som var borttagen!

Känner båda tidigare ägarna och den ena säger 335 och den andra säger 305
Känns som att han som säger 305 har rätt smile

Spelar dock ingen roll för mig, den spinner på bra ändå big_smile
Kollar upp allt sådant när jag förhoppningsvis får tid och pengar till att renovera den i sommar smile

113 Inlägg
20 mars 2012
ne dom går mkt bra, skulle tillochmed vilja påstå att dom går bättre än e39 540 då den inte har samma närvarokänsla och körglädje som e34 540 har.
ja säkert är dom flesta rören runt tanken ganska dåliga men mina på min 540 har ändå hållt i 28000 mil på saltfylda vägar, fast dom är ju inte så fräscha längre hehe

Sök