2993
Sök

Fått tillbaka min krockskadade bil helt förstörd!!

2 Inlägg
22 mars 2012
Trådstartare
Det såhär i slutet av januari krockar jag bilen (blir påkörd rakt i förardörren när jag gör vänstersväng) ganska kraftigt. Bärgaren kör bilen till ett ställe som enligt honom va riktigt duktiga på audi bilar, så visst sa jag o tänkte inte mer på de. Det är en a4 -06 vi pratar om.

Fick tillbaka bilen igår, och märkte inte så mycket på plats då den såg fin och hel ut. Kör runt lite senare på kvällen och känner att de inte riktigt är bra me bilen, kort därefter börjar de låta som fan av motor (ett prasslande ljud) som att något tar emot. Låter riktigt illa så jag stannar o kollar men ser inget som inte stämmer. Körde bilen till audistockholm idag och låter de titta på bilen. Kommer ut två killar som tittar på den och direkt ser att de är för stora/små mellanrum mellan motorhuven och fronten, förardörren och A-pelaren. De kör en runda och sen in i verkstan för att kolla riktigt. När han kommer tillbaka så är han så chockad att han inte riktigt vet vad han ska säga, skit arg och helt ställd undrar han vad för idioter det är som "lekt" med bilen. Bägge motorfästena är av, helt. Motor vilar mot ramen och hela skiten kunde ha rasat när som helst så han låter mig inte åka därifrån utan ber mig parkera bilen där. Slang i motorutrymmet som sitter helt löst, hela avgassystemet är snett och ligger och trycker mot en sida, ratten är sne (de märkte jag dock själv) och andra småfel som han tyckte att de skulle ha bytt. Men istället verkar de ha lappat ihop bilen. Visade de på audi bild på bilen som den såg ut efter krocken och bägge tyckte att de va konstigt att man inte löste in bilen istället för att laga den.

Ringer direkt till försäkringsbolaget och de säger bara ta tillbaka den till samma verkstad trots att jag berättat om vilket skit jobb de gjort på bilen. Men de allt de kommer med och säger att de mellan mig och verkstan att sköta, jag vägrar köra den tillbaka och har ställt den på audi tills jag kommer på nåt att göra med den.

Så jag behöver hjälp!! hur ska jag sköta situationen?? Vet inte hur jag ska gör, vill helst lämna den till en riktig audiverkstad som gör ett riktigt jobb eller så vill jag ha den inlöst.

Kungen Den Femtielfte!
73 Inlägg
22 mars 2012
Hade jag varit som dig, hade jag tagit kontakt med dom på Audi och försökt få en av deras mekaniker med mig till "skit" verkstaden.
Vet inte vad annars man kunde gjort, det är väl det vettigaste.

//Mvh Tobbe

2 Inlägg
22 mars 2012
Trådstartare
Det kommer en kille som jobbar på audi som ska skadebesikta hela bilen på onsdag nästa vecka så jag får de på papper. Sen har jag även tänkt ta den till motormännen för en oberoende besiktning och sen skicka in pappren till försäkringsbolaget och kräva att jag får byta verkstad eller att de löser in bilen. Men vet inte vad man ska göra om de vägrar, inte alltid de är samarbetsvilliga och i mitt fall verkar de inte de. Ska ringa runt imorgon och kolla vad som händer.

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
23 mars 2012
Du ska inte engagera dig alls annat än ringa försäkringsbolaget och säga du inte är nöjd med jobbet. Om du ska göra nåt mer så ställer du bilen på en bärgare med adress; Verkstan som lagade bilen. MHRF kan du ringa och rådfråga men eftersom bilen har "lagats" Så har du ju ett beslut från försäkringsbolaget och deras skadereglerare har ett klargörande med verkstan som gjort jobbet. Det är skaderegleraren som ska föra dialogen med verkstan eftersom det är försäkringsbolaget som beställt jobbet. Du skall som bilägare bara godkänna utfört arbete och känna dig nöjd. Du kan påpeka fel och brister i utfört jobb men... En seriös verkstad ska vara så pass kunniga att detta inte ska behövas.
Senast redigerat av hotrodder (23 mars 2012)

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

Sök