2900
Sök

Växellådsras eller kopplingsras saab 9-5 2,3t?

gasa tills de rasar!
225 Inlägg
18 mars 2012
Trådstartare
tjena..

va ute och gasade av mig lite igår.. kommer och kör på 2an slänger i 3an utan hjulspinn eller något sånt.. det smäller till och sen är det en pöl med olja under bilen o även en bit gjutet gods som ligger i oljan..
tog då förgivet att det va lådan som gått men när vi bogserat hem bilen så får jag i alla växlar o de går å köra sakta framåt med bilen o även backa.. får upp ett lustigt ljud typ raslande/smällande ljud när jag släpper upp kopplingen, och ibland går det inte å köra framåt eller bakåt då får ja rulla fram och prova igen och då går det..

nu till frågan.. vad är det som är mest troligt är sönder? koppling, växellåda eller diffen i lådan?
har kollat under bilen och det är olja överallt eftersom oljan sprider sig överallt så är det svårt å se vart de kommer ifrån.. men alla växlar går i hur lätt som helst..

tacksam för snabba svar då jag står utan bil hmm

MVH/joel

1 319 Inlägg
18 mars 2012
Om det ligger metalldelar på marken så spelar det inte så stor roll vad som har fallerat då det bara är att köpa en ny växellåda om så är fallet..

_----------'

gasa tills de rasar!
225 Inlägg
18 mars 2012
Trådstartare
va som sakt en bit vet inte om de kan varit från kopplingen? kollade inte så noga eftersom det va mörkt ute.. kan man ha sånn tur så det bara är kopplingen?

MVH

1 020 Inlägg
18 mars 2012
Finns ingen olja i kopplingen..
Lådebyte garanterat

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår

Skaune
20 mars 2012
MR_EVIL skrev:
va som sakt en bit vet inte om de kan varit från kopplingen? kollade inte så noga eftersom det va mörkt ute.. kan man ha sånn tur så det bara är kopplingen?

MVH

Min fråga, hur skulle en bit från kopplingen kunna hoppa ut om inte kopplingshuset gått åt helvete? roll

1 319 Inlägg
21 mars 2012
T-Gul_ skrev:
MR_EVIL skrev:

MVH

Min fråga, hur skulle en bit från kopplingen kunna hoppa ut om inte kopplingshuset gått åt helvete? roll

precis min tanke också.. lol

_----------'

gasa tills de rasar!
225 Inlägg
21 mars 2012
Trådstartare
fick ner skiten idag.. är koppling+ låda+ tryckplatta+ svänghjul + slavcylinder som gett upp tongue så blir å byta hela skiten hehe

1 020 Inlägg
22 mars 2012
MR_EVIL skrev:
fick ner skiten idag.. är koppling+ låda+ tryckplatta+ svänghjul + slavcylinder som gett upp tongue så blir å byta hela skiten hehe

Hur kan man rasa allt det på en gång???

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
22 mars 2012
andreas1 skrev:
MR_EVIL skrev:

Hur kan man rasa allt det på en gång???

En bit från svänghjulet som gått av och slagit sönder grejorna ??

Blir ju en jävla kraft i massan....

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

1 020 Inlägg
22 mars 2012
Slår sönder även slaven?? Jo det måste vara enorm massa för det ska hända

gasa tills de rasar!
225 Inlägg
23 mars 2012
Trådstartare
ja du det undrar jag också.. har inget svar på de haha wink

Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
23 mars 2012
MR_EVIL skrev:
ja du det undrar jag också.. har inget svar på de haha wink

Det är lite kraft när ett svänghjul går sönder!

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.

Sök