22 mars 2012
Trådstartare
Tja!
Vet att de finns 17845678 trådar om detta, men hittar inte de jag söker så tänkte om ni kunde hjälpa till lite!
Naturligtvis handlar oxå denna tråd om trim.. Siktar på runt 300hk, är de lite under eller över spelar ingen jätteroll
Bilen är en Volvo 945 med B230FK, just nu sitter där någon annan turbo, ungefär likadan som original, 531 topp och A-kam.
Ska bygga vidare! Så mina funderingar är om
* Man ska byta till E-motorns insug (svanhals) istället för original, håller de för överladd? Har liggandes, det är detta jag undrar mest över, om de håller?!
* Slänga i ett par H-profil istället för original, hör så många olika effektsiffror om vad original tål, så är osäker, toppen var JÄTTE fräsch när jag bytte den, så i övrigt ser nog resten av motorn ungefär lika fräsch ut.
* Vad för spridare ska en ha, är de Gröna R som gäller eller finns de någon snik-version? Ska gå på etanol, så rätt gott flöde önskas.
* Turbo, kan en lira med en T04E, den som passar på original grenrör, heter nåt speciellt som jag inte minns.
* Sen är de la kopplings-byte? för den orkar väl inte med den heller?
* Byta intercoolern, ja / nej?
Bilen skall hålla att brukas på väg, men även ha lite extra tryck när man vill.
Hoppas på att några vänliga själar kan lägga ett par minuter på detta, och ja, jag ska trimma min volvo, inte köpa en annan bil eller motor.
Tack på förhand o ha en fin dag!
//PWalliN