3558
Sök

Tips på hur man får folk att sakta ner?

5 198 Inlägg
25 juni 2011
Vettemannen skrev:
Nick666 skrev:
Vettemannen skrev:

Eller så kan man tycka att bilisterna ska hålla 70 på en 70-strecka eftersom det finns korsningar, busshållsplatser där skolbarn går av och på bussen. Det är en säkerhetsfråga. Eller menar du att dessa 70-streckor bara finns där för syns skull och inte är befogade. I.s.f. kan man undra om sådana personer med ditt tänk ska ha körkort överhuvudtaget.

/Benny

då förstår inte betydelsen av coolrollmadloltonguehmmwinkyikesbig_smile ???

En vall förstör utseendemässigt, bättre om bilisterna respekterar gällande hastighet. smile

/Benny

En vall kan man använda som skidbacke ut mot vägen på vintern tongue

Baron
184 Inlägg
25 juni 2011
Vettemannen skrev:
Tyvärr så tror jag inte att det finns någon patentlösning på hur man får ner hastigheten förutom då att man måste ändra i människors sätt att tänka när det gäller säkerhet. Man kan skriva så här på en skylt.
"Sänk farten p.g.a lekande barn på vägen, de kan orsaka bucklor på din bil". Ja, det finns ironi i detta men människor tänker mer på sitt plåtskal än på människoliv.

/Benny

självklart dom gör det, bara kolla på hur folk parkerar, "ähh jag ställer mig på gångbanan så blir där mer plats för bilar att köra om så repas inte min bil" vad dom då glömmer är anna 27 med sina två barn som måste gå ut i vägen för att gå runt bilen och tillbaka på gångbanan, helt sjukt att riskera folks liv på det sättet och antagligen därför det är max bötesbelopp på det över allt.

folk kommer alltid tänka mig mig mig först

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 241 Inlägg
25 juni 2011
gamlingen skrev:
Vettemannen skrev:
Nick666 skrev:

då förstår inte betydelsen av coolrollmadloltonguehmmwinkyikesbig_smile ???

En vall förstör utseendemässigt, bättre om bilisterna respekterar gällande hastighet. smile

/Benny

En vall kan man använda som skidbacke ut mot vägen på vintern tongue

Ja, tänkte inte på det! Då bygger vi en vall!! tongue

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 241 Inlägg
25 juni 2011
Nick666 skrev:
Vettemannen skrev:
Tyvärr så tror jag inte att det finns någon patentlösning på hur man får ner hastigheten förutom då att man måste ändra i människors sätt att tänka när det gäller säkerhet. Man kan skriva så här på en skylt.
"Sänk farten p.g.a lekande barn på vägen, de kan orsaka bucklor på din bil". Ja, det finns ironi i detta men människor tänker mer på sitt plåtskal än på människoliv.

/Benny

självklart dom gör det, bara kolla på hur folk parkerar, "ähh jag ställer mig på gångbanan så blir där mer plats för bilar att köra om så repas inte min bil" vad dom då glömmer är anna 27 med sina två barn som måste gå ut i vägen för att gå runt bilen och tillbaka på gångbanan, helt sjukt att riskera folks liv på det sättet och antagligen därför det är max bötesbelopp på det över allt.

folk kommer alltid tänka mig mig mig först

Du har helt rätt i detta!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

69 Inlägg
21 mars 2012
Gör som i Danmark, topless flickor med skylten "Sakta ned".

Eller så köper du bara en naken docka med stora pattar - folk kommer fortfarande att sakta för att kolla.

Seg bôvel
322 Inlägg
21 mars 2012
Hör med kommunen om de kan ställa ut väl synliga betongsuggor, blomlådor försvinner snabbt som katten.
Jag och några kompisar försökte för ett tag sedan med min 75-hästarsbil dra bort ett par suggor från en skogsväg.
Gick inte alls, går inte att överbevisa Newton.

1 433 Inlägg
22 mars 2012
tkd_rille skrev:
kenth66 skrev:
undrar om det är olagligt att fixa en egen skylt med uppsättning en sen natt. en stolpe, lite akrylplast samt folie i blått och vitt... gör en test: http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 … HaIq7b6FeA

De är troligen förbjudet att sätta upp skyltar som ser ut som riktiga vägmärken med tanke på att de är registrerade och så.

haha det är olagligt att köra för fort också men det bryr inte polisen sig om i detta fallet verkar det som , så upp med skyltjäveln bara! själv drar jag bara ned solskyddet och pedal to the metal dock... sad

Fri fart för ett fritt folk!
14 125 Inlägg
22 mars 2012
gamlingen skrev:
Glesmark skrev:
gamlingen skrev:
Det märks att en del har inte ens har varit barn ,, ringa polisen för att det står blomlådor på vägen,, trams,,,om folk körde med vettet så behövdes inga blomlådor eller farthinder. Det hela handlar om hänsyn till varandra.

Som lastbischaffisl som kör 90% i villaområden kan jag säga att jag hatar blomlådor över allt annat på denna jord, nästan mer än pedofiler.

de får inte  stå hur som helst,, trafiken ska komma fram,annars är dom felplacerad. här på vår gata finns både blomlådor och lastbilar,,det är inga problem.

fast tar dig förbi med buss och lastbil med vissa problem kan du med lätthet åka 50km/h genom utan att släppa av det minsta

förstår faktist inte vad ungarna har på gatan att göra

sitter och kör skolbuss och har ganska stor koll på hur ungar beter sig och dom jag kör är från lekis till årskurs 5 alltså dom som tänker minst när dom leker

om dom är ute och går på någon grusväg när man kommer så stannar dom och kliver åtsidan direkt

en inlärd funktion dom lär ut på dagis där ute på landet

aldrig några problem med ungar som springer ut mitt ivägen fast det är mitt ute i ingenstans

om föräldrarna inne i stan redan från tidig ålder lärde dom lite trafikvätt skulle allt vara mycket bättre

och det roliga med villaområdet är att det är grannarna längre bort som kör för fort
och dom som klagar kör förfort lite längre bort..så smart not

har blivit hotad av en gubbe när jag körde skyltad fart och god sikt
samma gubbjävel klämmer förbi där jag bor i en bra bit över laglig fart...

Kör fort så hinner inget hända...

* Studerande *
563 Inlägg
22 mars 2012
Lägg upp en hastighetskamera & problemet e löst!

263 Inlägg
22 mars 2012
Jävla gnäll på alla, kom med en vettig lösning någon istället!

345 Inlägg
22 mars 2012
Varför ska alla leka poliser?

Supra Club Sweden

1 433 Inlägg
22 mars 2012
RoberthR skrev:
Varför ska alla leka poliser?

+1!

1 938 Inlägg
23 mars 2012
Vad säger snuten om man ber dom ställa sig och ta farten på folk som kör förbi å dela ut lite nitlotter till glada fartsyndare? "Nej, det har vi inte resurser till, men ha en trevlig dag" blir förmodligen svaret.

På en viss gata kör 80% för fort, en riktig guldgruva med andra ord om dom skulle ha en fartkontroll där med enbart en bil, behöver ju inte sätta hela länets resurser på just den gatan, om ni förstår.

Ute på 90vägar tycker jag att folk kan hålla både 100 och 110 utan att man behöver hutta med näven, bara folk sköter sig, den stora faran är trots allt inne i centrum vid både övergångsställen och vid skol och dagisanslutning till vägen.

Med minimal risk att barn leker på 90vägar och det inte finns några övergångsställen på 90väger så undrar man polisen gör där, där dom faktiskt gör minst skillnad.

Svaret är att allt sker enligt politik, polisens direktiv är att trycka dit en viss % billister enligt någon uträknad kvot som dom måste dra in pengar med, annars blir det fel i budgeten angående statskassan.
Frågar man så heter det till allmänheten att det är pga säkerhetsförebyggande syfte som dom tar "fartsyndare" på större leder.

Politiken prioriterar fel, hemskt fel. Det gör ju varken till eller från att folk kör både 10 och 20 kmh för snabbt på 90vägar och får böter, dagen efter gör dom samma sak igen, förmodligen samma dag bara 10 minuter senare då dom ändå vet att polisen har sin kontroll bakom dom, och allt är "lugnt" för att stå på gasen igen.

Aja, en gång i tiden fanns det vett i folk, inte bara politik, men det lär inte denna och kommande generationer se något utav.

577 Inlägg
23 mars 2012
När jag var barn gjorde jag mycket dumt, men jag gick inte ut på vägen.

Angående TS problem, en skylt med "Sakta ner, levande barn" fungerar nog bäst. Blir lite råare då!

Jag kör inte aggressivt, jag kör effektivt.

Sök