3288
Sök

Volvo 850 turbo, Handbroms tar fortfarande dåligt!

20 Inlägg
23 mars 2012
Trådstartare
Hejsan garaget,

Förra veckan när jag besiktade bilen så fick har 2:or på; Parkeringsbroms ej tillräcklig, Färdbroms dålig (höger bak).
Bytte Bromsok höger bak, Nya bromsklossar runt om, Bytte även bromsbackar bak, spände ut backarna max så att de låste, sen drog jag tbx några kugg så att det gick fritt,

Nu till problemet, Tycker fortfarande att det tar kasst, rullar jag sakta framåt medan jag drar i handbromsen kugg för kugg så låser den sig inte förrens på 8-9 kugg, och det är på  ej på torrasfalt..... När jag drar i handbromsen så känner man redan efter första kuggen att den börjar ta, men som sagt låser den sig inte riktigt, Har också provat spänt vid spaken, men gjorde inte skillnad..

/mvh Volvomannen1
Senast redigerat av volvomannen1 (23 mars 2012)

Smålänning
7 887 Inlägg
23 mars 2012
Dina vajrar har tackat för sig om inget är felmonterat. Drar man i handbromsen utan fan varje gång blir vajrarna så efter ett tag.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

20 Inlägg
23 mars 2012
Trådstartare
twin_cam skrev:
Dina vajrar har tackat för sig om inget är felmonterat. Drar man i handbromsen utan fan varje gång blir vajrarna så efter ett tag.

tack för svaret!, Får kolla upp det imorgon då, Låter som att det är drygt att byta, eller?, Aldrig gjort faktiskt,
Inget är felmonterat,
Alltså hur bra ska den ta om allt är som det ska när man ligger i några km/h och sedan börjar dra i handbromsen?

/mvh volvomannen1

Smålänning
7 887 Inlägg
23 mars 2012
Egentligen ska den ju kunna låsa hjulen, men bilprivnongen säger minst 90% av färdbromsen.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Sök