3165
Sök

Halvljus problem Saab 9-5

231 Inlägg
20 februari 2007
Trådstartare
Hej

Har problem med  vänster halvljus på bilen, trodde först att lampan hade gått sönder så ja köpte en ny och bytte den. Men det ville ändå inte fungera. Så vi provade höger lampa i vänster kontakt men det fungerade inte heller. Sedan har vi kollat alla säkringar, letat efter efter kabelbrott men vi hittar inget. Sökt igenom den med en "tech2:a" men inga felkoder finns :S Ingen som vet vad som kan vara fel?

Tacksam för alla svar:)

MVH

474 Inlägg
20 februari 2007
Kolla bakom knappen som du ställer ok ljuset på så det inte är kabeln där som hoppat av eller om det lan vara glapp.

* Heaven Won´t Have Me And Hell Can´t Handle Me *

Örebroare i exil
970 Inlägg
20 februari 2007
Kolla över reläna, troligt att något av dessa har gett sig. Tydligen vanligt på 9-5orna...

Hej FRA!

159 Inlägg
20 februari 2007
e det inte ett o samma relä för båda lyktorna?

Örebroare i exil
970 Inlägg
20 februari 2007
Har för mig att det är ett relä för varje sida. Men kan minnas fel... Hade samma fel på min och det hjälpe med att byta relät iaf

Hej FRA!

5 Inlägg
20 februari 2007
Ett hett tips är att kolla det oranga reläet i reläboxen under huven.Har haft samma problem på en 9-5 Aero jag hade.Prova först att reka lite på reläet och kolla om inte lampan går igång.Problemet brukar vara att det blir sprickbildningar i lödningarna i reläet,går att fixa om man kan hantera en lödkolv och löda om alla lödningar i reläet. har för mig att det var ganska dyrt nämligen, ca 1000 lappen. Det står lamp relay control eller nåt i den stilen på reläet eller i boxen där det sitter. Lycka till och berätta gärna hur det går...

231 Inlägg
20 februari 2007
Trådstartare
Hej hej. Tack så mkt för alla svar, Provade en kompis relä (likadan bil) men inget händer hmm börjar fundera på om det kan vara något styrdonsfel hmm

Sök