2804
Sök

Handbroms saab 9000

13 Inlägg
1 april 2012
Trådstartare
hej, har ombesiktning imorgon på endast handbromsen och jag har en snabb fråga.
kollar dom om hjulen rullar fritt då ?

MVH

Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
1 april 2012
mackmeister skrev:
hej, har ombesiktning imorgon på endast handbromsen och jag har en snabb fråga.
kollar dom om hjulen rullar fritt då ?

MVH

på min 9-3 kollade dem det förra året, förra veckan ombesiktigade jag min 9000 för handbromsen bara tog på ena sidan..... då kollade dem inte det roll

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.

13 Inlägg
1 april 2012
Trådstartare
hmm, kanske värt att chansa då, enligt dig har man ju 50% chans att klara sig:D

562 Inlägg
1 april 2012
Senast jag besiktade en bil som hade blivit underkänd pga obefintlig p-broms på ett hjul så hissade besiktningsteknikern upp bilen och snurrade på hjulen innan han körde ut till bromsprovarn. Men på den stationen var man då också tvungen att köra bilen igenom besiktningshallen för att komma till bromsprovaren...

Åk in strax innan stängning så kanske du har tur och slipper det smile

Men ligger handbromsen på nu? Annars är de ju lätta att justera på, 9000 bilarna, iaf om alla grejer är schyssta smile

9-5 Aero Sedan -05

5 089 Inlägg
Saab älskare!
4 597 Inlägg
1 april 2012
Yes, dom kollar så hjulen rullar fritt, samt om du ska justera för de inte rullar fritt kan du hålla på lite med det vid handbromsen, bara ta loss lilla plasthöljet runt spaken!

13 Inlägg
2 april 2012
Trådstartare
den gick igenom och killen som besiktade den körde den direkt till bromsprovaren och testade handbromsen snabbt sen var det klart, kollar dom om hjulen rullar fritt i den ? kan ju vara kul att veta tills nästa ombesiktning smile

Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
2 april 2012
mackmeister skrev:
den gick igenom och killen som besiktade den körde den direkt till bromsprovaren och testade handbromsen snabbt sen var det klart, kollar dom om hjulen rullar fritt i den ? kan ju vara kul att veta tills nästa ombesiktning smile

dem gjorde precis likadant på min förra veckan, frågan är om dem ska kolla om hjulen rullar fritt på ombes? hmm
Senast redigerat av kwansa (2 april 2012)

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.

Sök