2988
Sök

VW Passat 1.8T (2001) ryker rätt mycket nu efter jag bytt ventilen som gick av på mitten

14 Inlägg
30 mars 2012
Trådstartare
Heej, hat skrivit tidigare angånge samma bil, alla dom felen är i princip fixade..

Iallafall, var idag och bytte ut kolvar, kolvringar, packning och sånt som hör till..

Jag startade bilen, och den gick ett tag sen verkade det som att remmen hoppa över nåt steg, sen började det knacka i motorn, så drog ut toppen igen, så var det en ventil som va knäckt.. den bytte jag för köpte reserver ioch med att jag bytte ventiler innan så köpte extra av varje.

nu till problemet, den ryker rätt mycket nu efter jag bytt ventilen som gick av på mitten, motorn går hur fint som hälst, bara det att den ryker så det ser ut som man äldar.

Vad kan det bero på ?
Senast redigerat av Goffen (30 mars 2012)

Administratör
2 978 Inlägg
30 mars 2012
Ryker svart, vitt?

En kopp av den svarta såsen...

14 Inlägg
30 mars 2012
Trådstartare
vit rök

Administratör
2 978 Inlägg
30 mars 2012
Bytte du toppackningen igen när du lyfte av och dit toppen en andra gång? "till en ny" ?

14 Inlägg
30 mars 2012
Trådstartare
ne de gjorde jag inte, för bilen är inte körd sen jag bytte packningen sist, har bara startat och låtit den gå en liten stund innan ventilen gick av på mitten

Administratör
2 978 Inlägg
30 mars 2012
Försvinner det kylarvatten sakta men säkert?

14 Inlägg
30 mars 2012
Trådstartare
de kunde jag inte märke att det gjorde. efter jag hade fyllt på haft igång bilen en liten stund så var de lika mycket kvar

5 Inlägg
3 april 2012
Ventiler av på mitten låter illa. Säker att du inte fick mer skador.
Ryka vitt tyder på vattenläckage tyvärr till ett förbränningsrum. Skruva ur stiften och titta på dom. Kanske set ett fuktigt ut. OM man testar lite och misstänker vattenläckage och inte kan provtrycka etc . Kör motorn med rent vatten och inte glykolblandning om du kan undvika minusgrader. Glykolet geggar ihop kolvringar och ställer till det. Blir dåligt fort.  Gjort den...
Mitt problem löste sig genom att jag efterdrog toppen lite extra. =tur....
Vanligast är nog tyvärr lyfta och byta igen. Var noga med rengöringen

Sök