2494
Sök

Volvo 944, laddar ur sig

205 Inlägg
22 mars 2012
Trådstartare
#21
Dieselsmurfen skrev:
För du A.mätte inte på bägge batteriets poler va? :-)

Nej nej, självklart inte, jag mätte minuspol till minuskabel som han visade i guiden från youtube här i tråden.


Forummoderator
18 009 Inlägg
22 mars 2012
#22
Azorthian skrev:
Dieselsmurfen skrev:
För du A.mätte inte på bägge batteriets poler va? :-)

Nej nej, självklart inte, jag mätte minuspol till minuskabel som han visade i guiden från youtube här i tråden.

ah... såg det. Gick om varann...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

205 Inlägg
22 mars 2012
Trådstartare
#23
Men ska se om jag har någon som har ett fungerande batteri ståendes som jag kan låna o testa några dagar o se om den laddar ur sig.

Ska bara försöka få ur batteriet ur 940n. Nån tjomme har lyckats bryta av den långa "skruven" som volvo har som fastsättning, och den har gått av precis vid låsbrickan, så allt sitter stumt som attan men går inte skruva loss, ska testa mig fram


Forummoderator
18 009 Inlägg
22 mars 2012
#24
Azorthian skrev:
Men ska se om jag har någon som har ett fungerande batteri ståendes som jag kan låna o testa några dagar o se om den laddar ur sig.

Ska bara försöka få ur batteriet ur 940n. Nån tjomme har lyckats bryta av den långa "skruven" som volvo har som fastsättning, och den har gått av precis vid låsbrickan, så allt sitter stumt som attan men går inte skruva loss, ska testa mig fram

Klassiker!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

113 Inlägg
22 mars 2012
#25
om batteriet går under 8 volt vid belastningsprov så är det slut

21 761 Inlägg
22 mars 2012
#26
Tydligen hade verkstaden mätt upp batteriet till 510 A, frågan är om det var CCA eller CA och vilken mätstandard det gällde. Fast även om det bara var CA så är 510 A ändå ganska bra ifall det gäller ett ordinärt 55 Ah batteri, ett sånt mätvärde bör rimligtvis innebära att batteriet är friskt.

Men även såna "avancerade" tester kan nog släppa igenom ett dåligt batteri om man har otur. smile

205 Inlägg
29 mars 2012
Trådstartare
#27
Vet inte riktigt vad som är felet.

Bilen drar 0.07A med allt inkopplat.

Kopplar jag ur ena slutsteget så går den ner till 0.03A där den skall vara.

Men tycker fortfarande att den laddar ur sig på för kort tid om den bara drar 0.07A.

Ska ta o köpa mig ett nytt batteri, förslag? 

Har funderat mycket på Varta D21, verkar bra i tester.


205 Inlägg
4 april 2012
Trådstartare
#28
Köpte ett nytt batteri, Tudor, 62Ah 640A, eller om de va tvärtom, dålig på dom där siffrorna.

Var tydligen bra enligt tester, hoppas det avlöser problemet.

För inatt var det 8 minus, (kanske mer) och då laddade det ur sig extremt snabbt, och när jag satte på laddaren tog det 1h att få det "fullt"...

så köpte ett nytt istället



Sök