3919
Sök

Vad händer om en knack sensor e sönder på en 850 t5 ?

68 Inlägg
4 april 2012
Trådstartare
hej har en lite fråga min motor går inte som den ska  vakum trycket när bilen står på tomgång på ladd tycks mätarn står på 2- och den ska väll stå mellan 6-8 - ?? eller har jag fel vad kan va fel då ? kan de va knack sensorn för jag har bytt alla vakum slangar och allt så vad kan de va sad ?

Forummoderator
26 397 Inlägg
4 april 2012
Säker för det första på att laddtrycksmätaren är rätt inkopplad?
Vissa mätare visar ju dessutom fel, även riktigt inkopplade.
Senast redigerat av Mack (4 april 2012)

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

96 Inlägg
4 april 2012
laddtrycksmätaren är rätt inkopplad för den har jag kopplat in i den bilen, så länge ingen har rört den..
men hur beter sig bilen mer än att inte vakuumet står som det ska? finns inte så mycket info om felet..

Pedal To The Metal
750 Inlägg
5 april 2012
marcusskogh skrev:
laddtrycksmätaren är rätt inkopplad för den har jag kopplat in i den bilen, så länge ingen har rört den..
men hur beter sig bilen mer än att inte vakuumet står som det ska? finns inte så mycket info om felet..

Bra! Låter ju som den är inkopplad av auktoriserad laddtrycks-mätar-inkopplare. Bra start. wink

Skämt å sido. Om du bytt alla vakuumslangar och det fortfarande inte hjälper förutsatt att trycket stämmer, vilket vi får utgå ifrån att det gör så har du kanske en läcka någon annanstans. Nån slangkoppling mellan intercooler och tryckrör, dålig insugspackning, nåt sprucket rör etc.

Knacksensorn ser jag inte hur den skulle ställa till problem med vakuumet. Den reglerar ju bara lite laddtryck soppa och tändning och absolut inte genom vakuumtryck. Dessutom hade du fått upp en motorlampa på det ifall den var kass.

Mvh
Senast redigerat av Revotech (5 april 2012)

Martin Karlsson -Plötsligt händer det

Sök