discokapten skrev:
Sqweebz skrev:
kristinas40 skrev:
tycker det är konstigt att det inte står nått om kortet
Tog polisen ditt körkort ur din hand och sa att du fick indraget körkort? Då har du blivit av med det..
men du kommer INTE att behöva ta om det.
Du kommer att få ett beslut om hur länge du blir av med det, men innan du får det så ska du få yttra dig, skriva snyfthistoria och försöka påverka hur länge du blir av med det.. Allt mellan 2 - 12 månader blir du av med det.
Blir du av med körkortet i ÖVER 12 månader (ett år) så måste du ta om det, precis som du gjorde första gången du tog ditt körkort.
Det finns så många här som redan har svarat på vad du frågar. Se bara till att läsa ordentligt vad vi skriver så blir det inga konstiga frågetecken.
EDIT: Och för att det ska räknas som GROV vårdslöshet i trafik så ska det ha skett förr att du har varit vårdslös.
EXEMPEL: Kör jag bil utan körkort och polisen tar mig så räknas det som Olovlig körning.
Kör jag samma bil igen veckan efter, fortfarande utan körkort, och dom tar mig igen så räknas det som GROV olovlig körning.
Laddar jag 250kmh på nynäsvägen så räknas det också som grov vårdslöshet.
hastigheten är inget som kommer räknas som grov vårdlöshet utan det kräver att man kör i trafik iregn eller något
men är det en helt tom väg så behöver det inte räknas som grov
det finns så många faktorer som spelar in
därimot vårdlöshet i trafik är lättare att lyckas med
men samtidigt det är inte säkert ens att det räknas som det
allt hänger på hur bra man är på att försvara sig i rätten
dom snackade vårdlöshet när jag körde 70km/h över på 90väg oxå men det blev inget med det
eftersom det var trafiktomt
polarn körde 120 på 50väg och det blev inget där heller
tror vi båda blev av med det i 5månader
jag har varit misstänkt för grov vårdlöshet i trafik och då var det enligt polisen
ganska hård körning
3dubbla hastigheten i bland,
körning på gräsmattor gångvägar
2 sönder hoppade polisbilar och hela tiden med dom blå bakom
hade jag varit med så hade jag säkert kunnat beskrivet hur körningen var men jag låg hemma och sov eller nått
polisen beskrev det som det värsta dom varit med om ?!
så det krävs nog lite mer än lite fortkörning för att räknas som grov vårdlöshet
och kör man i 250blås och stannar är man dummare än tåget..
börjar man köra fort är det meningslöst att stanna bara hålla i så länge det går
straffet blir inte högre för det
eftersom det är svårt att se dom i dom farterna endå så man kan förklara att man körde så fort och att man inte kunde titta bakåt för det hade varit en trafikfara pga hastigheterna