3961
Sök

Demontera dumpventil och köra utan? Volvo 940 -98 med t3t4 aggregat

334 Inlägg
7 april 2012
Trådstartare
Bara för att kolla.
Tror dumpen bidrar till mycket bekymmer på min bil..
Går det att köra helt utan dump? Då vad jag läst ska väl turbon slitas fortare?

Dumpventilen är av återciruklerande version och köpt på KLracing. "Big" heter den .

Just... Awsome!

695 Inlägg
7 april 2012
joxxan skrev:
Bara för att kolla.

Dumpventilen är av återciruklerande version och köpt på KLracing. "Big" heter den .

Det går, men de sliter på turbon som du sj skriver.. Min kusin sköt sönder sin IC när hans dump pajjade och vägrade öppna.. Själv körde jag utan dump 1vecka innan den kom med posten..

Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd.
®™ Nuclear Performance

33 Inlägg
7 april 2012
Tror hellre du ska testa en annan dump istället för att köra utan. Låna av någon o se om de hjälper.

Smålänning
7 887 Inlägg
7 april 2012
Skaffa en originaldump av nått slag, 940 har ju inbyggd, men kanske en Boschdump från nån saab eller audi?

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

334 Inlägg
7 april 2012
Trådstartare
nesum skrev:
joxxan skrev:
Bara för att kolla.

Det går, men de sliter på turbon som du sj skriver.. Min kusin sköt sönder sin IC när hans dump pajjade och vägrade öppna.. Själv körde jag utan dump 1vecka innan den kom med posten..

Okok, tänkte bara testa och kolla tomgången så då bör det ju överleva smile

Just... Awsome!

334 Inlägg
7 april 2012
Trådstartare
Emil740 skrev:
Tror hellre du ska testa en annan dump istället för att köra utan. Låna av någon o se om de hjälper.

Får göra detta smile

Just... Awsome!

334 Inlägg
7 april 2012
Trådstartare
twin_cam skrev:
Skaffa en originaldump av nått slag, 940 har ju inbyggd, men kanske en Boschdump från nån saab eller audi?

Där sa du något! smile
Tackar! smile

Just... Awsome!

Sök