2945
Sök

Wastgate saab 9-5 02:a glapp

88 Inlägg
18 april 2012
Trådstartare
hejsan svejsan:)

har under en längre tid haft ett skramlande ljud vid gaspådrag i min 9-5 fick många bud om att det skulle va en fjäder på lamelplatta men trög och envis som man är så på började jag en egen felsökning då jag inte tyckte det lätt specielt kul att bytta kopling tongue

och i går tror jag att jag hitta felet axel på wastgaten skramlar välldigt mycket och tycker själv att detta känns som kärnan av felet då ljudet finns ända tills turbon börjar ladda då tysnar de smile

min fråga är följande

kan jag spänna upp axel och vad händer med ladet vet ju att man ställer grundlad med den men hur påvärkas de börjar den ladda tidigare?  för som de e nu så börjar den ladda vid 2000rpm 

skulle upskatta svar wink har steg2 box ligandes men vill få iorning på felet innan man börjar trimma smile

84 Inlägg
18 april 2012
min är likadan, ligger man i 80-90 på 5:an och börjar gasa så skramlar det, ingen aning om vart ljudet kan komma ifrån. 
Det där med att skruva på wg:n är ingen bra idé, Det ska vara 0.45 i grundladd, en förutsättning för att hela styrsystemet ska kunna reglera laddet riktigt.
Senast redigerat av _Next_ (18 april 2012)

88 Inlägg
18 april 2012
Trådstartare
jo har fått reda på det nu smile men jag e hundra på att det är westgaten som låter för kolla på kommpisens 9-5:a och den glappa inte i närheten så mycket som min plus att den va tyst tongue får bli en ny då tror jag smile

tack för svar:)

15 Inlägg
18 april 2012
Byt wg

Engång Saab alltid saab

88 Inlägg
19 april 2012
Trådstartare
Mean_machine skrev:
Byt wg

ja planerar det smile men när jag bytter är det bara att mäta längden på nuvarande axel och ställa den nya lika blir grundladet samma då ? dum fråga kanske?

Sök