4338
Sök

Bromsvätskelampan lyser, kan jag lura den?

10 Inlägg
2 maj 2012
Trådstartare
Tjena

Min bromsvätskebehållare har fått sig en smäll och är lite tillknycklad och sen dess har nivålampan lyst. Kan jag göra något med kontakten till givaren så den tror att allt är bra så lampan slocknar?

Det är en Passat 1.8t från -97.

Tack på förhand!

5 198 Inlägg
2 maj 2012
swen08rh2000 skrev:
Tjena

Min bromsvätskebehållare har fått sig en smäll och är lite tillknycklad och sen dess har nivålampan lyst. Kan jag göra något med kontakten till givaren så den tror att allt är bra så lampan slocknar?

Det är en Passat 1.8t från -97.

Tack på förhand!

Koppla ur givaren..

302 Inlägg
2 maj 2012
Annars rekommenderar jag dig att åka förbi en skrot och införskaffa en ny, den borde inte kosta så mycket, och lampan kan alltid vara bra att ha. Annars funkar ovanstående metod smile
Senast redigerat av xciso (2 maj 2012)

Bjarud.se - Styling, Tuning, Bilstereo, Multimedia
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Återförsäljare för: Digital Designs, Kove, Hertz, Alpine, Sony, Dynamat, STP, Stinger,
PlastiDip, JOM, Regula Tuning, RDX Automotive, 3M, Oracal, och många fler..

63 Inlägg
3 maj 2012
Du kan också göra en fuling, o koppla den till oljetrycksgivarn så lyser den och slocknar när du startar big_smile Så blir inte besiktningen griniga
Senast redigerat av Krille93 (3 maj 2012)

Smålänning
7 883 Inlägg
3 maj 2012
Det är inte lag på att ha nivågivare. Koppla ur skiten om du inte vill byta behållare och givare.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Smack that ass!!
2 953 Inlägg
3 maj 2012
tejpa över lampan bara

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

Tekniker
624 Inlägg
3 maj 2012
xorox_88 skrev:
tejpa över lampan bara

haha:D

10 Inlägg
4 maj 2012
Trådstartare
Tack för svaren! Så det visade sig att man har lyssnat på varningstjut varje gång man startar bilen helt i onödan. Dum man känner sig som inte bara prova att dra ur den lilla kontakten och starta bilen smile

Sök