2763
Sök

Hjälp jag har ett basrör å vet inte hur! =(

8 Inlägg
25 februari 2007
Trådstartare
jag har ett basrör med en 10a i å vet inte vad jag ska ha för kablar eller säkringar å vet inte hur ja ska koppla

21 761 Inlägg
25 februari 2007
Vilket märke/tillverkare är det på röret, vad heter röret?

20 Inlägg
26 februari 2007
Du går till närmaste claes olsson butik och frågar de som jobbar där så kommer de ta fram ett sett kablar som funkar perfekt..

Kettunen
26 februari 2007
Biltema har ännu billigare. 275kr om jag inte minns fel...
det är bara att koppla på det. + på + och - på -.
Sen en kabel heter remote från slutsteget kopplar du till din stereo sen bang boom bang dunk big_smile

21 761 Inlägg
27 februari 2007
Den säkring som man sätter på pluskabeln till ett slutsteg ska dimensioneras så att den håller för stegets förbrukning, lämpligast är att se hur stor säkring som sitter på slutsteget och sedan ta lika stor men helst aningen större säkring på pluskabeln.

Men man får inte sätta för stor säkring på pluskabeln, det finns vissa "regler" för hur stor säkring man får ha i förhållande till kabelarean.

Vilken kabelarea har du bestämt dig för?
Senast redigerat av Drönirettab (27 februari 2007)

1 785 Inlägg
27 februari 2007
vigor skrev:
jag har ett basrör med en 10a i å vet inte vad jag ska ha för kablar eller säkringar å vet inte hur ja ska koppla

Du har ett basrör och en 10" bas.

Om jag får gissa mig till att du har en färdigbyggd låda med en 10" bas? Sant?

Efter som vi inte känner till vad du har för bas eller slutsteg så vet man omöjligen vad du behöver för grovlek på kabeln.

Det vi behöver veta är bl a hur stor säkring du har på steget, och hur lång kabel du behöver ha i bilen. Det är helt avgörande för hur grov strömkabel du behöver.

Om du har en instruktions bok till steget står det hur du ska koppla in det. Om inte skicka mig ett PM så ska jag skicka över lite bilder och skisser.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

Sök