Du skriver att det rinner ur avgasporten, då har du ju alltså en förgasare som inte håller emot trycket från tanken som blir när du glömde bensinkranen på. Kan vara en ide att kolla på flottör och flottörnål så du får det tätt där, ev byta nålventil. Sen kan det vara så att nu när den varit så sur så kanske du blåst stiftet med massa soppa när du försökt starta. Gör så att du tar ur stiftet, kicka 20-30 gånger utan stift med full gas och soppakranen avstängd. Sätt sedan ihop det med nytt stift och se om den inte kommer igång, kan vara så att den fortfarande är lite sur och då är det mycket lättare att springa igång den så du får lite mer snurr på motorn.
okej okej, har kollat både packningar,stift,cylinder,kolv,förgasare,nål ser inga fel, OCH bensinen låg kvar i förgasaren när jag skruva bort den från cylindern så de är inte det. Tändstiftet gjorde jag rent. även så vid packningar etc. drog åt allt lite hårdare för attt undvika tjuvluft. Fortfarande inget :'(
Inget livstecken om du försöker springa igång den? Det kan vara riktigt jävligt ibland om man surar ner dom ordentligt, vet själv när min k50 blev sur, fick nog plocka väck stiftet 10 gånger o torka tort från överflödig bensin innan den starta.
Inget livstecken om du försöker springa igång den? Det kan vara riktigt jävligt ibland om man surar ner dom ordentligt, vet själv när min k50 blev sur, fick nog plocka väck stiftet 10 gånger o torka tort från överflödig bensin innan den starta.
får testa, den typ "sköt" när ja testa de för nån vecka sedan..
Stiftet blir alltså blött? För när du skrev att det rann soppa ur avgasporten så tyder ju det på att förgasaren flödar. Då är det flottören/nålventilen som inte kan sluta tätt. Men du har fått ordning på det nu? Har du bra komp? Tänder den om du sprayar startgas?
Stiftet blir alltså blött? För när du skrev att det rann soppa ur avgasporten så tyder ju det på att förgasaren flödar. Då är det flottören/nålventilen som inte kan sluta tätt. Men du har fått ordning på det nu? Har du bra komp? Tänder den om du sprayar startgas?
Gnista, bränsle och komp är ju det som behövs.
luft behövs med ! vet inte, den är tom på bensin nu, har minskat tillförseln lite. och fixat allt verkligen
okejdå kanske inte minns mig men vi träffades hemma hos mike isegmon haha men okej så hur får man ur bensinen tro ?
Är man riktigt envis o springer som en galning och torkar stiftet när det blir dränkt så brukar dom tillslut starta, annars väck med cylinder o topp o torka ur all överflödig soppa.
okejdå kanske inte minns mig men vi träffades hemma hos mike isegmon haha men okej så hur får man ur bensinen tro ?
Är man riktigt envis o springer som en galning och torkar stiftet när det blir dränkt så brukar dom tillslut starta, annars väck med cylinder o topp o torka ur all överflödig soppa.
Stiftet blir alltså blött? För när du skrev att det rann soppa ur avgasporten så tyder ju det på att förgasaren flödar. Då är det flottören/nålventilen som inte kan sluta tätt. Men du har fått ordning på det nu? Har du bra komp? Tänder den om du sprayar startgas?
Gnista, bränsle och komp är ju det som behövs.
luft behövs med ! vet inte, den är tom på bensin nu, har minskat tillförseln lite. och fixat allt verkligen
Ja, självklart, men tänkte på bränsleblandning.
När du skriver att du har minskat tillförseln, hur mena rdu då? Bytt munstycke, justerat så att nålventilen stänger tidigare? Hade den komp då? Tänder den på startgas?
SKriv lite mer utförliga svar så blir det lättare att hjälpa dig
Stiftet blir alltså blött? För när du skrev att det rann soppa ur avgasporten så tyder ju det på att förgasaren flödar. Då är det flottören/nålventilen som inte kan sluta tätt. Men du har fått ordning på det nu? Har du bra komp? Tänder den om du sprayar startgas?
Gnista, bränsle och komp är ju det som behövs.
luft behövs med ! vet inte, den är tom på bensin nu, har minskat tillförseln lite. och fixat allt verkligen
Ja, självklart, men tänkte på bränsleblandning.
När du skriver att du har minskat tillförseln, hur mena rdu då? Bytt munstycke, justerat så att nålventilen stänger tidigare? Hade den komp då? Tänder den på startgas?
SKriv lite mer utförliga svar så blir det lättare att hjälpa dig
ställ nålen så den stänger mer och släpper på mindre, sen har ja testat och kicka och den känns som i kompen som den gjort tidigare. alltså normal sen har ja tagit av cylinder,topp,membran allt sådant och kollat, membranen stängde inte helt så de fixade jag. men fortfarande ingen start.. gnista får den till 98% säkerhet
Ok, provat utan luftfilter? Membranen är jäkligt känsliga, men om den nu bara har stått så borde det tyda på bränsleproblem. Hur länge har den stått? Provat med ny fräsch bensin?
Ok, provat utan luftfilter? Membranen är jäkligt känsliga, men om den nu bara har stått så borde det tyda på bränsleproblem. Hur länge har den stått? Provat med ny fräsch bensin?
vi snackar typ 2 veckor efter service. alltså oljebyte, ny bensin etc etc. nej ja har inte testat utan luftfilter...hmm
Du skriver att det rinner ur avgasporten, då har du ju alltså en förgasare som inte håller emot trycket från tanken som blir när du glömde bensinkranen på. Kan vara en ide att kolla på flottör och flottörnål så du får det tätt där, ev byta nålventil. Sen kan det vara så att nu när den varit så sur så kanske du blåst stiftet med massa soppa när du försökt starta. Gör så att du tar ur stiftet, kicka 20-30 gånger utan stift med full gas och soppakranen avstängd. Sätt sedan ihop det med nytt stift och se om den inte kommer igång, kan vara så att den fortfarande är lite sur och då är det mycket lättare att springa igång den så du får lite mer snurr på motorn.
okej okej, har kollat både packningar,stift,cylinder,kolv,förgasare,nål ser inga fel, OCH bensinen låg kvar i förgasaren när jag skruva bort den från cylindern så de är inte det. Tändstiftet gjorde jag rent. även så vid packningar etc. drog åt allt lite hårdare för attt undvika tjuvluft. Fortfarande inget :'(
Finns ju bevisligen ett fel på flottör/nålventil så den surar även om du inte ser det. Sätt en slang på bensinanslutningen och blås i den se om flottören stänger i horisontalt läge, ska inte gå att blåsa igenom något. Att bensinen låg kvar i förgasaren är ganska självklart annars hade det varit hål i flottörkoppen typ. Göra rent tändstiftet är inte säkert att det är en lösning, som jag skrev tidigare så kan det sättas igen av oljeblandad bensin och bli kass. Byt för säkerthets skull och spring en vända med växeln i och stiftet ur för att vädra ur ordentligt.
Du skriver att det rinner ur avgasporten, då har du ju alltså en förgasare som inte håller emot trycket från tanken som blir när du glömde bensinkranen på. Kan vara en ide att kolla på flottör och flottörnål så du får det tätt där, ev byta nålventil. Sen kan det vara så att nu när den varit så sur så kanske du blåst stiftet med massa soppa när du försökt starta. Gör så att du tar ur stiftet, kicka 20-30 gånger utan stift med full gas och soppakranen avstängd. Sätt sedan ihop det med nytt stift och se om den inte kommer igång, kan vara så att den fortfarande är lite sur och då är det mycket lättare att springa igång den så du får lite mer snurr på motorn.
okej okej, har kollat både packningar,stift,cylinder,kolv,förgasare,nål ser inga fel, OCH bensinen låg kvar i förgasaren när jag skruva bort den från cylindern så de är inte det. Tändstiftet gjorde jag rent. även så vid packningar etc. drog åt allt lite hårdare för attt undvika tjuvluft. Fortfarande inget :'(
Finns ju bevisligen ett fel på flottör/nålventil så den surar även om du inte ser det. Sätt en slang på bensinanslutningen och blås i den se om flottören stänger i horisontalt läge, ska inte gå att blåsa igenom något. Att bensinen låg kvar i förgasaren är ganska självklart annars hade det varit hål i flottörkoppen typ. Göra rent tändstiftet är inte säkert att det är en lösning, som jag skrev tidigare så kan det sättas igen av oljeblandad bensin och bli kass. Byt för säkerthets skull och spring en vända med växeln i och stiftet ur för att vädra ur ordentligt.
Okej tack så mycket, får se om ja försöker mig på det än en gång eller om ja säljer den ändå, borde få ut nån krona med tanke på motivlackering och ombyggnation