Jag valde mellan evo och skyline, blev det sistnämnda och ja det har varit lärorikt och nu så här i efterhand så känner jag att jag valde rätt bil den passar min körstil och personlighet, r32 gtr känns inte lika plastig som evo, r32gtr är omöjlig att ta miste på och har i mitt tycke mer personlighet och tidlös design än en evo. Dock är det inte billiga bilar att greja med så se till att köpa en med ungefärlig spec du söker, ic, avgas, oljekylning, fälgar, bromsar, motor/turbos, coilovers osv. Men det är vad jag tycker, och jag kan mycket väl tänka mig att skaffa en evo för vinterlek men skulle aldrig ersätta min skyline.
Reservdelar tja typ bromsbelägg och sånt är inte så dyrt original, eftermarknads så kostade ex mina framskivor 7200kr paret exkl navet, nismo twin coppermix competition kopplingskit (klarar 770hk) med svänghjul 18000kr i japan prisuppgift i sverige 27k. Har inte ångrat en krona, av detta värt varenda öre men det är bara ett exempel på att det kan kosta lite. och det ska det göra på en sådan här bil.
Försäkring: räkna med högsta klassningen, jag är 34år helförsäkrad ger en kostnad på ca: 550kr/mån lokalt försäkringsbolag men andra konkurrenter kommer knappt under 900kr/mån så. Är man ungdom så finns väl ingen övre gräns för vad det kostar. Men man har ju bilen bara påställd sommarmånaderna så det är inte så farligt.
Räkna med en bränsleförbrukning på uppmot 1,2.1,5liter/mil av V-power, långkörning har jag lyckats legat runt 0.9
Senast redigerat av Madhouse (10 maj 2012)
Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.