4399
Sök

D24 som inte vill gå normalt...

340 Inlägg
18 maj 2012
Trådstartare
#1
Har en 945 med en d24tdic som jag har bytt topp på men som nu inte vill gå ordentligt. Den startar men dör efter 15sek och svarar inte på gasen alls. har vanliga sugdiesel spridare men tror inte det ska vara felet. tacksam för alla svar...

460 Inlägg
18 maj 2012
#2
haweri skrev:
Har en 945 med en d24tdic som jag har bytt topp på men som nu inte vill gå ordentligt. Den startar men dör efter 15sek och svarar inte på gasen alls. har vanliga sugdiesel spridare men tror inte det ska vara felet. tacksam för alla svar...

borde vara att den drar tjuvluft nånstans.. prova spruta startgas kring spridarna och sen om den går bättre då.

Ung pojk med stort intresse för gamla volvoturbos :)

340 Inlägg
18 maj 2012
Trådstartare
#3
GasGlad1337 skrev:
haweri skrev:
Har en 945 med en d24tdic som jag har bytt topp på men som nu inte vill gå ordentligt. Den startar men dör efter 15sek och svarar inte på gasen alls. har vanliga sugdiesel spridare men tror inte det ska vara felet. tacksam för alla svar...

borde vara att den drar tjuvluft nånstans.. prova spruta startgas kring spridarna och sen om den går bättre då.

jo men tycker dä borde hända nått när man trycker på gasen....

Offroad Racing
3 122 Inlägg
18 maj 2012
#4
GasGlad1337 skrev:
haweri skrev:
Har en 945 med en d24tdic som jag har bytt topp på men som nu inte vill gå ordentligt. Den startar men dör efter 15sek och svarar inte på gasen alls. har vanliga sugdiesel spridare men tror inte det ska vara felet. tacksam för alla svar...

borde vara att den drar tjuvluft nånstans.. prova spruta startgas kring spridarna och sen om den går bättre då.

Den drar inte tjuvluft efter insprutningspumpen, mellan pumpen o spridarna är det rejält högt tryck... Och eftersom det är en diesel så kan den inte suga tjuvluft på samma sätt som en bensinare. Eller jo, suga tjuvluft (ta in luft nån annan väg än via luftintaget) kan den ju rent praktiskt men det har ingen betydelse för motorns gång.


När den dör, startar den direkt sen igen eller krävs det luftning osv innan du får igång den igen? Ryker den nåt?
Senast redigerat av henke_99 (18 maj 2012)

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

340 Inlägg
18 maj 2012
Trådstartare
#5
henke_99 skrev:
GasGlad1337 skrev:
haweri skrev:
Har en 945 med en d24tdic som jag har bytt topp på men som nu inte vill gå ordentligt. Den startar men dör efter 15sek och svarar inte på gasen alls. har vanliga sugdiesel spridare men tror inte det ska vara felet. tacksam för alla svar...

borde vara att den drar tjuvluft nånstans.. prova spruta startgas kring spridarna och sen om den går bättre då.

Den drar inte tjuvluft efter insprutningspumpen, mellan pumpen o spridarna är det rejält högt tryck...


När den dör, startar den direkt sen igen eller krävs det luftning osv innan du får igång den igen? Ryker den nåt?

ja den startar utan problem efter nån sekund bara. ryker inget ovanligt vad ja har sett iaf.

Offroad Racing
3 122 Inlägg
18 maj 2012
#6
Ja startar den direkt så bör det inte vara soppaproblem i alla fall. Testa att koppla en pluskabel direkt från batteriet till stoppmagneten på pumpen.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

340 Inlägg
19 maj 2012
Trådstartare
#7
https://www1.garaget.org/gallery/images/163/162328/162328-3fa630af64e3021511a82ffc95dc2932.jpg


vad är den till för?

340 Inlägg
19 maj 2012
Trådstartare
#9
Krille93 skrev:
Hur ser dieselfiltret ut då?

har tvättat det med bensin utan bättre resultat. men ska köpa ett nytt snart.

Adrenaline Junkie
264 Inlägg
19 maj 2012
#10
kolla pump inställningen?


63 Inlägg
19 maj 2012
#11
du har inte råkat skifta banjokopplingarna på inloppet och utloppet på dieselpumpen, ska stå out på utloppet


340 Inlägg
19 maj 2012
Trådstartare
#12
nu satt ja dit en vanlig sugdiesel pump å nu går den som den ska big_smile men känns slö kan pumpen värkligen ha sån stor betydelse? känns som ja inte får nått riktit turbotryck...


Sök