3270
Sök

Hjälp med almän billjud fråga?

100 Inlägg
19 maj 2012
Trådstartare
Hej jag har fråga angående framsystem och slutsteg ?

vilket är bäst eller  låter bäst??  Att ha ett 4-kanals steg på hatthylle högtalarna och framhögtalarna (på samma steg asså) eller ha ett 2-kanals bak och framsystemet på sterion?

eller om de som sagt blir bättre med ett steg på alla fyra ?

och om ni har tid över

ett framsystem kit-6.5 inte över 1000 spänn
4-kanalsslutsteg runt 1000 spänn

kolla på dessa verkar ju va lite rea med men aldrig hört märket va tycks

http://www.ullareddigital.se/spectron-p-1873-c-108.aspx      steg

och

http://www.ullareddigital.se/mds--p-3300-c-124.aspx    6.5

mvh

21 761 Inlägg
19 maj 2012
compact skrev:

vilket är bäst eller  låter bäst??  Att ha ett 4-kanals steg på hatthylle högtalarna och framhögtalarna (på samma steg asså) eller ha ett 2-kanals bak och framsystemet på sterion?

Viilket som "låter bäst" beror ju lite på vad man menar.

Det som många är ute efter är att musiken ska höras framifrån, på så sätt kan man säga aatt det låter bäst när framsystemet ger mest ljud och ett baksystem inte hörs så mycket (eller inte låter alls). Av de två alternativ du skriver skulle i så fall första alternativet vara att föredra, men då vrids även gainen ner på bakre högtalare så att de bara "fyller i" ljudet litegrann. smile

100 Inlägg
19 maj 2012
Trådstartare
Drönirettab skrev:
compact skrev:

Viilket som "låter bäst" beror ju lite på vad man menar.

Det som många är ute efter är att musiken ska höras framifrån, på så sätt kan man säga aatt det låter bäst när framsystemet ger mest ljud och ett baksystem inte hörs så mycket (eller inte låter alls). Av de två alternativ du skriver skulle i så fall första alternativet vara att föredra, men då vrids även gainen ner på bakre högtalare så att de bara "fyller i" ljudet litegrann. smile

tack för snabbt svar smile ja de låtar åt de nu ja när du skriver det. smile det som ja länka då? år de ren skit som ingen vill ha därför rea? eller allmänt bra pris ? mvh

21 761 Inlägg
19 maj 2012
De sakerna du länkade till vet jag inget om, det får andra ge svar på. smile

100 Inlägg
19 maj 2012
Trådstartare
Drönirettab skrev:
De sakerna du länkade till vet jag inget om, det får andra ge svar på. smile

tack ändå för hjälpen smile mvh

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
19 maj 2012
Framsystem kan man säkert hitta för runt 1000 kr, ett bra 4 kanals steg kan vara värre såvida du inte kan tänka dig att leta begagnat. Steget du länkade kan säkert driva högtalarna, dock inte så värst fint om jag säger som så.

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

Sök