3577
Sök

Knappen till bakluckan fungerar inte på Saab 900-97

9 Inlägg
13 oktober 2007
Trådstartare
hej.. har ett litet problem med min saab 900 -97.. det är nämnligen så att knappen som sitter i förardörren inte vill fungera.. drog precis ut "knappen" för att kolla om det var nån sladd som inte satt i men allt satt som det skulle..

därför undrar jag om det är någon därute som vet vad det kan vara.. kan det tex vara knappen som inte fungerar eller va kan det vara..

tack

296 Inlägg
13 oktober 2007
du får ta fram multimetern å mäta lite smile   ohm mät på knappen å kolla.  sen kan du kolla om det är bagaget felet är.   har aldrig kollat i en sån bil. men det är oftast så att du måste försöka mäta dig fram till vart felet är.   och det tar tid och är drygt.   men kolla på ett saab forum kanske ett vanligt fel ?

4 299 Inlägg
13 oktober 2007
Funkar de att låsa upp luckan me nyckeln??? Isf, börja med att byta ut knappen till en annan fungerande. Kolla också om det är någon säkring som gått. Vet iof inte om de finns nån säkring till bakluckan hmm

1 002 Inlägg
13 oktober 2007
nyckeln brukar väl fungera, ja har en knapp på larmdosan smile annars är de väl bara om du har fälbart baksäte klättra in den vägen wink

"Det är slut med bilen den dagen då det kostar mer att parkera den än att köra med den"

19 Inlägg
13 oktober 2007
Hade samma fel på min, var kablen som sitter mellan dörren och bilen, där i "röret" som går där emellan. Verkade som den nöts ut o till sist gått av..

tror den var vit.

mvh

9 Inlägg
14 oktober 2007
Trådstartare
okej.. har provat att byta knapp med en kompis som har en fungerande men utan framgång.. så det låter ju mest troligt att kablen nötts av i dörren som Lenko skrev.. ska kolla det i veckan.. nyckeln fungarar ju dock..men tack för alla svar..

13 Inlägg
26 april 2009
Har precis samma fel, lite drygt att behöva stänga av bilen för att komma in i bagaget. Får också ta och kolla upp den där kabeln i dörren...

74 Inlägg
20 maj 2012
Så här ett par år efter, hur gick det för er? Var det kablen i dörren eller var det ett annat fel?
Har nämligen samma beskymmer i min oxå, dumt o börja leta på fel ställen wink

Sök