4466
Sök

Mycket tjat om kapade fjädrar.

Bärs!
3 456 Inlägg
21 maj 2012
#21
Growe skrev:
fast det handlar om att fjädern ska sitta kvar i alla lägen i båda sina ändar och det kan den ej göra om man bara skruvar i nederkant...

CarpeDiem skrev:
Så länge fjädrarna sitter fast när bilen är upphissad så är det godkänt.

När man sätter fast fjädern både uppe och nere så ändrar dom "risk att komma ur läge" anmärkningen till "funktion försämrad". Det provade jag redan 2009...
Nu menar inte jag att detta är fel, det är ju nästan helt omöjligt att klippa en trottoarkant utan att slå sönder halva bilen med kapade fjädrar, och det är ju naturligtvis en försämring. wink

Growe skrev:
för vem vill åka en söndersänkt 740/940 som i bästa fall ligger mot genomslags gummina i värsta fall är även dom borta..blir totalt okörbart

I agree to disagree.
Har åkt coils som är stötigare, eller som "folk" menar: Farligare. tongue

Garaget.org peakade 2008.

474 Inlägg
21 maj 2012
#22
Funkar klockrent med bara genomslagsgummi! Visst, de guppar lite då och då, bilen blir inte obrukbar! Hade coilovers på min gamla jetta, och den var stenhård, tycker de är skönare utan fjädrar smile
Och alla kör väl sitt egna race.. Om bilen blir en trafikfara så kanske de är skit bakom spakarna..



Sök