Growe skrev:
fast det handlar om att fjädern ska sitta kvar i alla lägen i båda sina ändar och det kan den ej göra om man bara skruvar i nederkant...
CarpeDiem skrev:
Så länge fjädrarna sitter fast när bilen är upphissad så är det godkänt.
När man sätter fast fjädern både uppe och nere så ändrar dom "risk att komma ur läge" anmärkningen till "funktion försämrad". Det provade jag redan 2009...
Nu menar inte jag att detta är fel, det är ju nästan helt omöjligt att klippa en trottoarkant utan att slå sönder halva bilen med kapade fjädrar, och det är ju naturligtvis en försämring.
Growe skrev:
för vem vill åka en söndersänkt 740/940 som i bästa fall ligger mot genomslags gummina i värsta fall är även dom borta..blir totalt okörbart
I agree to disagree.
Har åkt coils som är stötigare, eller som "folk" menar: Farligare.
Garaget.org peakade 2008.