men som jag har förstått så ändrar man ej volymen pga av slotporten?
Där förstår jag tyvärr inte riktigt hur du menar.
tänkt eftersom porten kommer sitta ''i lådan'' så blir väll volymen i lådan mindre? och där med ändrar så att 80 liter blir kanske 78 liter eller vad det blir? rätta mig om jag är ute o cyklar
Jo, alltså, du får ju även lägga till den plats som porten tar upp när du ska bygga lådan. Byggvolymen blir mer än 90 liter iaf, det kan man konstatera.
Jo, om man kollar på dbakutens rekommendationer så verkar 80 liter netto i minsta laget. Jag har inte testat basen och utgår därför bara ifrån en teoretisk beräkning. Vill du så kan du ju fråga dbakuten om de kan göra ett "skräddarsytt" volymförslag, eller så provar du något av de andra förslagen i tråden.
Jo, om man kollar på dbakutens rekommendationer så verkar 80 liter netto i minsta laget. Jag har inte testat basen och utgår därför bara ifrån en teoretisk beräkning. Vill du så kan du ju fråga dbakuten om de kan göra ett "skräddarsytt" volymförslag, eller så provar du något av de andra förslagen i tråden.
jag prövar att öka volymen lite men kör på det du sa med porten om den funkar bra till mina önskemål vill säga, bra till musik men ändå fungera bra till baslåtar
jag hade två såna i 120L låda med en 6" port helt utanför lådan och det fläskade på fint med djupbas och en bit upp i registret med.
Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1