2595
Sök

Bygga om från åter cirkulerande till öppen dump

1 Inlägg
26 maj 2012
Trådstartare
#1
Tjena har en audi a4 1.8 TS och som sagt det är en åter cirkulerande dump på den och jag skulle vilja bygga om till en öppen för att kunna släppa på lite mer tryck på turbon men är inte så kunnig inom de området och undrar om de finns någon lr några som byggt om har nå pointers att ge?


84 Inlägg
26 maj 2012
#2
mer tryck?
allt det gör är att låta mer och förmodligen få motorn att gå dåligt

31 Inlägg
27 maj 2012
#3
du kan ju ta och dra bort en lite smalare slangen på dumpen så ska du se att den kommer låta lite mer.
Jag pratar inte om den jätte smala längst upp... inte heller ska du dra upp dumpen från tryckröret...

Den frågan jag mer får i huvudet är varför avancerad motorteknik?

Vad är det för siffror som sitter vid sidan av vägen?
Jag anser att hastighetsskyltarna är dom blåa fyrkantiga...

618 Inlägg
27 maj 2012
#4
Ta bort slangen som går från undersidan av dumpen.. Vetefan hur det kommer fungera, men det är återcirkulationen.

Forummoderator
26 361 Inlägg
27 maj 2012
#5
Rois870 skrev:
Tjena har en audi a4 1.8 TS och som sagt det är en åter cirkulerande dump på den och jag skulle vilja bygga om till en öppen för att kunna släppa på lite mer tryck på turbon men är inte så kunnig inom de området och undrar om de finns någon lr några som byggt om har nå pointers att ge?

Erkänn..du vill bara ha lite mer psch-ljud, eller hur?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

242 Inlägg
28 maj 2012
#6
Kollan skrev:
Ta bort slangen som går från undersidan av dumpen.. Vetefan hur det kommer fungera, men det är återcirkulationen.

kommer nog inte fungera nå vidare, den måste släppa trycket hur som helst när man släpper av gasen och en återcirkulerande släpper in trycket på sugsidan igen


618 Inlägg
28 maj 2012
#7
Ja, men rycker du bort returen så kommer ju luften inte att återcirkulera:) trycket släpps ut, men det kommer inte tillbaka in i tryckrören.
Som sagt, vet ej hur det kommer fungera i praktiken med tanke på att det är en återc. Dump från början..

Det är väl bara att prova?!smile

3 295 Inlägg
28 maj 2012
#8
om man gör så som ni beskriver så kommer det att sluta med ingen tomgång och kanske sabbad katalysator pga att bränsle/luft blandningen blir fel. skaffa ett öppet filter och chippa bilen istället. då pyser det lagom.


3 860 Inlägg
28 maj 2012
#9
Måste erkänna att jag skrattade när jag läste tråden men alla är vi nybörjare någon gång eller hur?

Så till TS:
Läs här, bra info ang dumventiler, hur de fungerar och varför du har den typ av dump du har på bilen idag.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=119798

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

242 Inlägg
28 maj 2012
#10
Kollan skrev:
Ja, men rycker du bort returen så kommer ju luften inte att återcirkulera:) trycket släpps ut, men det kommer inte tillbaka in i tryckrören.
Som sagt, vet ej hur det kommer fungera i praktiken med tanke på att det är en återc. Dump från början..

Det är väl bara att prova?!smile

felläsning från mig, trodde du menade vakuumslangen till dumpen tongue
ja det är bara att koppla bort "retur" slangen och plugga den, men det är inte rätt.
Luft som LMM har mätt av försvinner så den kommer gå fett



Sök