Jackoo skrev:
På den röda har jag kört JT halvsats.
Testat alla modeller, med endast 1 dämpare på slutet = brölade som fan, var roligt ett tag men öronproppar om man skulle åka landsväg då det brölade nått djävulskt.
Modellen med 3 dämpare(tror jag det var) som skulle vara "Tyst" var bättre, dock fortfarande jobbigt brölande vid 2500-3000rpm, landsvägs/långåkning...
Testade även en insats till japsdämparen då blev det tyst, dock ströp den flödet så helt onödigt med 3"...
Efter endel tjafs med JT, dem var inte samarbetsvilliga för 5öre och ganska otrevliga så köpte jag den nya modellen som säljs idag..
Ungefär samma resultat, låter helt okej om man väljer modellen med massor med dämpare, dock stoppar dem flödet något och man kommer inte ifrån att det brölar vid landsvägskörning. Det är roligt ett tag men ska man åka 10 mil eller mer så tröttnar man snabbt!
Nu ska man vell inte riktigt gämnföra en turbo mot sugis men på min M3 har jag ett finare system, och passformen är perfekt ( lite sisådär på JT) bilen låter inget vid gämn landsvägskörning men gasar jag så låter det. Kvalitén var lite sådär på JT oxå, mitt ändrör gulnade snabbt så fick gno av det med autosol 2ggr /år...