3333
Sök

Kassa motorkuddar på saab 9000 91

199 Inlägg
24 maj 2006
Trådstartare
tjennar,, mina motorkuddar i min saab 9000 91;a är kassa, vet inte vilken som det är bara,, någon som vet vilken det kanske brukar vara som tar mest stryck i en 9000???mvh

21 761 Inlägg
24 maj 2006
Om en är kass så tycker jag att det är bäst att byta alla, kan vara bra att byta växellådskudden också.

LicensSvetsare
280 Inlägg
25 maj 2006
Vi satte i nya på en saab 9000 igår, där var alla kassa, dom som motorn +växellådan ligger på var totalt demolerade, om du ska byta så byta alla!!     Gå inte på speedparts och kolla på priset, det blir ingen kul överaskning!

Slår man yxan i båten får man ro som fan!

199 Inlägg
25 maj 2006
Trådstartare
AudiS skrev:
Vi satte i nya på en saab 9000 igår, där var alla kassa, dom som motorn +växellådan ligger på var totalt demolerade, om du ska byta så byta alla!!     Gå inte på speedparts och kolla på priset, det blir ingen kul överaskning!

nä jag har sett priserna där,inte så jätte billigt precis, men det står att det är 4 motorkuddar är det den till växallådan inräknad där då??

LicensSvetsare
280 Inlägg
25 maj 2006
Det sitter igentligen 2 "kuddar" en höger bak på motorn och en höger fram typ, växellådan sitter i ett fäste, och sen sitter det ett fäste där uppe också, så ja det är nog alla du behöver!

199 Inlägg
25 maj 2006
Trådstartare
ok tackar för det=)

LicensSvetsare
280 Inlägg
25 maj 2006
Det blir nog inte kul att byta om du inte ska ta ur motorn, om det nu går, den måste iallafall lyftas en bit!

199 Inlägg
25 maj 2006
Trådstartare
AudiS skrev:
Det blir nog inte kul att byta om du inte ska ta ur motorn, om det nu går, den måste iallafall lyftas en bit!

jag slipper för jag ska inte göra det ämdå=) en kompis som gör det åt mig

5 Inlägg
4 mars 2007
Du behöver en lyft som lättar litet på motor medan du byter den/de hydrauliska kudden/kuddarna under motorn. Men det skall inte vara så vansinnigt avancerat. Kuddar finns på Mekonomen för 1577 pix stycket då jag kikade...
Senast redigerat av ziiboh (4 mars 2007)

5 Inlägg
4 mars 2007
Och om nån behöver verktyget för att byta de övre motorkuddarna så har jag det. Jag köpte det för 450 plus frakt, typ femhundratretti spänn. Om nån köper det för typ trehundra så kan det ju gå runt till alla Saabägare som vill byta övre upphängningarna. Själva upphängningarna kostar bara en spottstyver av vad verktyget kostar så, om du bor inom Stockholmsorådet; kom och hämta för 300 pix. Du borde få 300 när du säljer det också..... Betydligt billigare än att låta någon annan göra det. Det tog mig under en timme att byta bussningarna. Jag köpte det på Speedparts.

Sök