2617
Sök

Hu mycket tål orginal koppling på 850 t5???

41 Inlägg
12 april 2010
Trådstartare
#1
som rubriken lyder hur mycket tål en original koppling och en R koppling tacksam för svar??
och passar R lamell rakt på original tryckplatta?
Senast redigerat av krille85 (12 april 2010)

8 252 Inlägg
12 april 2010
#2
En vanlig turbokoppling klarar runt 300hk och en R-koppling runt 330.


41 Inlägg
14 april 2010
Trådstartare
#3
Marlboroman skrev:
En vanlig turbokoppling klarar runt 300hk och en R-koppling runt 330.

ok tack...

1 028 Inlägg
5 juni 2012
#4
Marlboroman skrev:
En vanlig turbokoppling klarar runt 300hk och en R-koppling runt 330.

Hur många Nm?
Hur bra funkar de med 707 platta med organisk lamell? Slirar de lätt? Kör 707 med 6 puck fjädrad sinter men de käkar lådor så tänkte om de blir någon större skillnad om jag slänger i organisk med 707 plattan.

Har inget å skriva ännu

8 252 Inlägg
5 juni 2012
#5
volvo_grabb skrev:
Marlboroman skrev:
En vanlig turbokoppling klarar runt 300hk och en R-koppling runt 330.

Hur många Nm?
Hur bra funkar de med 707 platta med organisk lamell? Slirar de lätt? Kör 707 med 6 puck fjädrad sinter men de käkar lådor så tänkte om de blir någon större skillnad om jag slänger i organisk med 707 plattan.

707 + r-lamell klarar 577Nm konstant, men sinter ska dem orka med runt 800nm konstant. Och om det går år lådor hela tiden kan det ju vara ide att fundera på vad du använder för lådor, hur du kör och om du har nåt bekymmer med chassiet, till exempel boggar ("hjulhopp") som dödar lådorna.


1 028 Inlägg
7 juni 2012
#6
Marlboroman skrev:
volvo_grabb skrev:
Marlboroman skrev:
En vanlig turbokoppling klarar runt 300hk och en R-koppling runt 330.

Hur många Nm?
Hur bra funkar de med 707 platta med organisk lamell? Slirar de lätt? Kör 707 med 6 puck fjädrad sinter men de käkar lådor så tänkte om de blir någon större skillnad om jag slänger i organisk med 707 plattan.

707 + r-lamell klarar 577Nm konstant, men sinter ska dem orka med runt 800nm konstant. Och om det går år lådor hela tiden kan det ju vara ide att fundera på vad du använder för lådor, hur du kör och om du har nåt bekymmer med chassiet, till exempel boggar ("hjulhopp") som dödar lådorna.

M90 dödar man genom att dumpa kopplingen för hårt på 3an då rensar man dreven. Någon större skillnad på t5 lamell å R lamell? Tycker där inte blev nått vidare bett med 707 å organisk lamell

Har inget å skriva ännu

8 252 Inlägg
7 juni 2012
#7
Lite skillnad är det på dem, men inte hur stor som helst.



Sök