3876
Sök

Råd till batteribank (300A ljud)

3 466 Inlägg
7 juni 2012
SPLHell skrev:
M_icke_ skrev:
SPLHell skrev:

Jag matar steget alltid på 1 ohm, och kan spela länge utan några problem överhuvudtaget.

Korta basslag? Skaffa låten och spela den HÖGT, inga korta basslag i den låten.

Spänningen dippar inte heller mer med någon annan låt.

Kul att du undviker att svara på mina inlägg smile

Jag kan med spela aslänge i 1ohm.. om jag spelar på låg volym.

Var inte meningen att inte svara på dina videoklipp.

Min telefons kamera är inget vidare, jag tappade telefonen för snart 1 år sen, kameralinsen blev sne, och färgerna stämmer inte helt heller. Det som påverkades mest var fps:en (bild per sekund) när man filmade med den.

Hursonhelst, jag la upp en video som jag lovat, och visade att det går perfekt att spela med 1 bra batteri, med bra kablar osv, utan några problem alls. Jag behöver inte ha 100 batterier för att spela med 14v, det var min poäng från första början. Om man inte är Gary killian eller steve meade tongue

Intressant, du tappar alltså telefonen och det påverkar hur många bilder den tar per sekund när du filmar? Intressant.. Ändå spännande att den missar när konen är i sitt ändläge exakt varje gång! (även om detta sker 100gr på en sek vid 50hz) och en normal kamera kör med 24fps. Alltså borde basen flera gånger varje sekund bli fotad i ändläge och därmed skulle hela konutslaget synts.

De e klart att de går bra o spela med 1 batteri så länge man kan anpassa volymen efter det. Tycker dock att det är jävligt bull o lägga upp en sånhär film där du faktiskt lurar folk som inte kan så mycke.

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
8 juni 2012
Efter en andra koll på videon som är upplagd... sry Lillanner skulle nog kollat mer noga..
Vad är MAX på din stereo?

60 Inlägg
8 juni 2012
M_icke_ skrev:
SPLHell skrev:
M_icke_ skrev:
Kul att du undviker att svara på mina inlägg smile

Jag kan med spela aslänge i 1ohm.. om jag spelar på låg volym.

Min telefons kamera är inget vidare, jag tappade telefonen för snart 1 år sen, kameralinsen blev sne, och färgerna stämmer inte helt heller. Det som påverkades mest var fps:en (bild per sekund) när man filmade med den.

Hursonhelst, jag la upp en video som jag lovat, och visade att det går perfekt att spela med 1 bra batteri, med bra kablar osv, utan några problem alls. Jag behöver inte ha 100 batterier för att spela med 14v, det var min poäng från första början. Om man inte är Gary killian eller steve meade tongue

Intressant, du tappar alltså telefonen och det påverkar hur många bilder den tar per sekund när du filmar? Intressant.. Ändå spännande att den missar när konen är i sitt ändläge exakt varje gång! (även om detta sker 100gr på en sek vid 50hz) och en normal kamera kör med 24fps. Alltså borde basen flera gånger varje sekund bli fotad i ändläge och därmed skulle hela konutslaget synts.

De e klart att de går bra o spela med 1 batteri så länge man kan anpassa volymen efter det. Tycker dock att det är jävligt bull o lägga upp en sånhär film där du faktiskt lurar folk som inte kan så mycke.

Ja kameran fungerar inte som den ska, även om kameran hade fungerat så som den gjorde förut, så hade den ALDRIG synkat konens rörelse helt o hållet på den låten. Och jag nämner igen, konen rör sig mycket mer i verkligheten på den låten än i videon.

Men jag bryr mig absolut inte vad du tänker o tycker, för jag vet själv hur mitt system spelar, och vilken volt den ligger på, även dom som suttit i den bilen, som har lyssnat och kollat.

I ditt andra klipp så rör sig dina basar exakt lika mycket som på min video, kom inte och säg att dom rör sig mer där. Du är mer förvånad över varför din volt dippar mer bara.
Du måste förstå att alla låtar har OLIKA kvaliteter, bara för att du höjer din stereo till 20 så behöver det inte betyda att min och din stereo spelar exakt lika högt. Jag kan ta en 128kb låt o höja den till 26, men jag kan inte ta en låt på 320 (samma låt) och höja den till samma volym. Kvaliteten skiljer sig enormt.

Tror inte jag behöver lägga till något mer i den här tråden.
Senast redigerat av SPLHell (8 juni 2012)

3 466 Inlägg
8 juni 2012
SPLHell skrev:
M_icke_ skrev:
SPLHell skrev:

Ja kameran fungerar inte som den ska, även om kameran hade fungerat så som den gjorde förut, så hade den ALDRIG synkat konens rörelse helt o hållet på den låten. Och jag nämner igen, konen rör sig mycket mer i verkligheten på den låten än i videon.

Men jag bryr mig absolut inte vad du tänker o tycker, för jag vet själv hur mitt system spelar, och vilken volt den ligger på, även dom som suttit i den bilen, som har lyssnat och kollat.

I ditt andra klipp så rör sig dina basar exakt lika mycket som på min video, kom inte och säg att dom rör sig mer där. Du är mer förvånad över varför din volt dippar mer bara.
Du måste förstå att alla låtar har OLIKA kvaliteter, bara för att du höjer din stereo till 20 så behöver det inte betyda att min och din stereo spelar exakt lika högt. Jag kan ta en 128kb låt o höja den till 26, men jag kan inte ta en låt på 320 (samma låt) och höja den till samma volym. Kvaliteten skiljer sig enormt.

Tror inte jag behöver lägga till något mer i den här tråden.

Till att börja med tror jag inte särksillt mycke på kamera-historian.
Och mina basar rör sig tydligt mer (tror de e ganska synligt för dom flesta), dessutom är dom 15" och 2st. Men jag erkänner att det inte var full volym, bara nästan. De räckte dock för att bevisa min poäng.

Fattar inte hur volymen på stereon kommer in i bilden, det är en självklarhet att dom inte spelar lika högt. Jag valde en volym där min bil höll runt 14V och en volym där den inte gjorde det.

Du hänger upp dig alldeles för mycke på låtarnas bitrate. Även om de har en marginell skillnad och denna främst i framsystemey så beror de faktiskt mer på låtens inspelningskvalitet och inspelningsvolym. Detta får man ju dock kompensera med volymratten. Finns låtar med skitmycke bas och dom helt utan med.

Voodoo
1 444 Inlägg
8 juni 2012
jag har  2 batterier ett  75ah exide exel under baksäte och ett exide 100a i skuffen med  ett ice 1500 och en xtr380d2s + 120A gen  50mm2 koppar på allt  och strömmen  dippar när jag spelar på rejält till den  gränsen  där jag inter ser ut och de blir trafikfarligt så  dippar volten från 14.5 till kring  13v..

på tomgång så sjunker volten rejält efter ett tag
Senast redigerat av Stripz (8 juni 2012)

http://maxboom.fi Finsk Bilstereo forum

Ovejävel!
261 Inlägg
8 juni 2012
Kanske satsa på 1 bra batteri istället för flera andra?

Killarna på Brl Thn fick fram ett Odyssey Drycel PC 2250 som e lagom till mitt steg som drar max 300A.
Det var billigare än de 3 mindre batterier jag skulle behövt.
Ps, Odyssey batteriet skulle kosta 5000:- och 3 nästan likvärdiga skulle kosta 7500:-.

Så det är vad som kommer hamna i min bil när pengarna finns.

Ström får man aldrig för mycke av.. smile

Kör du så dör du!

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
8 juni 2012
Truckeroffe skrev:
Kanske satsa på 1 bra batteri istället för flera andra?

Killarna på Brl Thn fick fram ett Odyssey Drycel PC 2250 som e lagom till mitt steg som drar max 300A.
Det var billigare än de 3 mindre batterier jag skulle behövt.
Ps, Odyssey batteriet skulle kosta 5000:- och 3 nästan likvärdiga skulle kosta 7500:-.

Så det är vad som kommer hamna i min bil när pengarna finns.

Ström får man aldrig för mycke av.. smile

Vilket.. litet och "smidigt" batteri.. tror inte 3st med samma kapacitet som ett sådant kostar 7500...
300A räcker i drygt 10 min då. Sen är batteriet helt tomt?

Ovejävel!
261 Inlägg
8 juni 2012
Nä visserligen inte samma kapacitet, men det blev iaf billigare med detta.

Och jag kommer sällan spela med bilen av.
Bättre köpa ordentliga grejer en gång istället för o byta 2 gånger.

Kör du så dör du!

Män med stil kör dieselbil
595 Inlägg
8 juni 2012
Trådstartare
(trådskaparen)

ok har följd med i tråden här

kanske ska specificera lite, vad jag är ute efter..
jag har plats för 2 st extrabatterier ( dem som är installerade i bagaget ), och båda ska bytas ut
men jag har vill helst inte spendera hur mycket som helst .., därför undrade jag om biltema agm batterier då dem är billiga och ger dem hälften av effekten dem utlovar så är dem fortfarande billigare än motsvarande kinetic osv.. ( på A timmar)

då jag ska verkligen maxa allting så har man ju bilen igång förstås, men jag skulle vilja kunna demospela en längre stund med ganska hög volym ( jag kommer ha en ganska rejäl laddare för demospelning med ca 100A 13v )

Har en egen cnc-fräs, arbetar med mdf, trä, aluminium-(experimentellt) för tillfället , behöver du något utfräst så är det bara att pm'a

3 466 Inlägg
8 juni 2012
offfroad skrev:
(trådskaparen)

ok har följd med i tråden här

kanske ska specificera lite, vad jag är ute efter..
jag har plats för 2 st extrabatterier ( dem som är installerade i bagaget ), och båda ska bytas ut
men jag har vill helst inte spendera hur mycket som helst .., därför undrade jag om biltema agm batterier då dem är billiga och ger dem hälften av effekten dem utlovar så är dem fortfarande billigare än motsvarande kinetic osv.. ( på A timmar)

då jag ska verkligen maxa allting så har man ju bilen igång förstås, men jag skulle vilja kunna demospela en längre stund med ganska hög volym ( jag kommer ha en ganska rejäl laddare för demospelning med ca 100A 13v )

Jag har själv en sådan här och kan starkt rekommendera den om man ska stå och demospela. Du får då full koll på vilken strömförbrukning och spänning du har hela tiden.
http://www.autohifi.se/?category_id=264 … id=HE-1850

Den stora nackdelen med biltemas batterier är att där inte finns någon spec där man ser startkapacitet osv. Men dom lär ju va bättre än deras gråa batterier och även dom funkar ju hyffsat.

Ska du dessutom köra såpass stor laddare så behöver du ju inte oroa dig så mycke.

Sök