3523
Sök

Startproblem Volvo 945FK

91 Inlägg
10 juni 2012
Trådstartare
#21
ja fast jag vet inte om jag har så det räcker jag har jo 2 bränsle pumpar på min bil den under förar stolen hör jag direkt när jag slår på tändningen har dock inte kollat den i tanker vilket jag absolut ska göra imorron!


91 Inlägg
10 juni 2012
Trådstartare
#22
jadå bränsle har jag genom spridarna! vet dock endast att det e pumpen under förarstolen som fungerar ska skruva isär skuffen imorron o se om jag kommer åt den där


385 Inlägg
10 juni 2012
#23
Du kan ju för skoj skull rycka säkring nr 1 under natten så att inte motorstyrenheten hängt sig.

91 Inlägg
11 juni 2012
Trådstartare
#24
okej det ska jag testa idag! ska jag bara rycka säkringen köra litta på starten o slänga i den igen???? tänkte även dra av slangen som sitter till soppa returen sätta på en längre slang o stoppa den i PET flaska o köra på starten i 15sek under dom 15 sek ska jag få mellan 06-07L får jag inte det vet jag jo då att för pumpen e kass!


385 Inlägg
11 juni 2012
#25
Ne du behöver inte köra på starten när säkringen är ur utan det är säkringen för motorstyrenheten samt bränslepumparna. Det som händer när du rycker säkringen är att motorstyrenheten inte får ström och då tappar minnet för eventuella adaptioner och även felkoder. Låt säkringen vara ur under 20min ca.
Senast redigerat av volvo142-73 (11 juni 2012)

91 Inlägg
11 juni 2012
Trådstartare
#26
jg kommit fram till idag att pumparna fungerar och jah gnista FRAM till tändspolen sen försvinner den????? va kan det vara för fel???? köpte ny rotor och fördelar lock idag och bilen startade en kort stund sen dog den och gnistan försvann igen????


385 Inlägg
11 juni 2012
#27
Prova med ett nytt tändsteg. Gör även rent runt karossen då steget jordas genom skruvarna.

91 Inlägg
11 juni 2012
Trådstartare
#28
ja jag fick tips om att jorda om sladden till spridar reläet som sitter vid vänster framblinkers!!????


385 Inlägg
11 juni 2012
#30
Den sitter på vänster innerskärm under huven med 2 bult och ett kontaktstycke med 5st kablar. Tändmodul är väl den korrekta benämningen. Finns på biltema för 199kr. Hjälper inte de kolla så impulsgivaren inte är skada om dom svetsa kranshjulet snett.

91 Inlägg
11 juni 2012
Trådstartare
#31
okej ska kolla det imorron när jag kommer hem från jobb! kan jo va att det har tagit skada likaså det med jordningen javg har jo haft av kylaren och tagit bort AC kylaren! alltså det roliga är att när jag hade köpt ny rotor och fördelar lock så startade bilen i typ 5sek???? sen dog den sen försökte jag starta bilen igen och man hörde liksom på motorn sakta hut gnistan försvann typ!!!!! men jag ska kolla jord sladden till spridarna och även tändmodulen imorron smile


385 Inlägg
11 juni 2012
#32
Gör så men säkrast är att byta tändmodul. Har du en multimeter så mät på stiften på tändspolen, 12v vid tändning på och även när du vrider på starten. Försvinner strömmen där är de antingen startspärr,tändmodul eller impulsgivare som är felet.

91 Inlägg
11 juni 2012
Trådstartare
#33
startspärr har jag ingen så det kan vi utesluta iaf smile men jag försöker bara tänka hur fan det tändmodulet ser ut!? jag vet var spridarmotståndet sitter typ snett ovanför batteriet men tändmodul har jag nog inte lyckas hitta???? :S


385 Inlägg
11 juni 2012
#34
http://www.google.se/search?hl=sv&g … 6SaAw#i=12

Den sidan där spolarbehållaren sitter
Senast redigerat av volvo142-73 (11 juni 2012)

385 Inlägg
12 juni 2012
#36
Googla tändmodul volvo 940, en liten svart grej det står bosch på.

91 Inlägg
12 juni 2012
Trådstartare
#38
hur ofta brukar tändplatten gå sönder???? e den känslig????


385 Inlägg
12 juni 2012
#39
Vad jag vet inte vanligt, vet inte om den ställer till med dessa bekymmer heller. Men prova med en annan impulsgivare om du kan plocka någon.


Sök