3592
Sök

Problem med styrning

385 Inlägg
13 juni 2012
Trådstartare
har ett irriterande fel på min 945 turbo...
knackar i ratten när man går över centrum klockan 11 och 13 sen kan det även hugga i högre hastigheter precis som det vore lite olja och servo lägger av sen hör man ett vinande ljud/hydral ljud när man svänger och kör sakta... någon som kan yttra sig eller haft detta problem? mad

börn i varje hörn är fett rätt;)

Evildan
13 juni 2012
Dålig servopump? så den tappar trycket vid högre varv?
Dålig nivå i behållaren antar jag att det inte är.
Luftbubblor i oljan? när nivån varit låg blir det luftbubblor i oljan och därav kan du få kavitation i pumpen så den inte kan hålla upp trycket.

5 Inlägg
13 juni 2012
jag skulle gissa fjäderbenslagring om det "hugger" till i ratten på vissa ställen.. min högg i ratten när det hade spruckit på ena sidan..

385 Inlägg
14 juni 2012
Trådstartare
ska se fall jag kan hitta en annan servopump och prova med ny god olja... den är inte direkt trög styrd med 19" på utan tvärtom.. 
Evildan skrev:
Dålig servopump? så den tappar trycket vid högre varv?
Dålig nivå i behållaren antar jag att det inte är.
Luftbubblor i oljan? när nivån varit låg blir det luftbubblor i oljan och därav kan du få kavitation i pumpen så den inte kan hålla upp trycket.

385 Inlägg
14 juni 2012
Trådstartare
men det sitter nya fjäderbenslager hmm bytte dom när jag sänkte bilen och den är annars väldigt lättstyrd.. hmm
bonnarejsing skrev:
jag skulle gissa fjäderbenslagring om det "hugger" till i ratten på vissa ställen.. min högg i ratten när det hade spruckit på ena sidan..

Sök