3627
Sök

Koppla in laddtrycksmätare 855 t5

260 Inlägg
5 oktober 2008
Trådstartare
Tjao, ska koppla in min laddtrycks mätare, den sitter typ vid a-stolpen och undrar var som är bäst att dra kablarna? Och kan nån föklara eller visa via bild hur jag monterar slangen till, ja där den ska sitta. smile

/Mvh big_smile

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
5 oktober 2008
har hört att man kan dra igenom säkringsboxen på 850 sen är det bara att koppla på nån vacumslang på insuget

2slow

76 Inlägg
5 oktober 2008
Skruva bort panelluckan under ratten sitter med 3 skruv i framkant, där under hittar du en slang som går över till att bli ett vitt "plaströr" koppla bara in ett t-kors på den slangen (är till orginal mätaren) o dra vakumslangen till mätaren därifrån. Belysningen är bara ta från vilken 12-volt källa som helst jag tog från cig tändaren. Lycka till

Live your life in the fast lane

260 Inlägg
5 oktober 2008
Trådstartare
mouritsen skrev:
Skruva bort panelluckan under ratten sitter med 3 skruv i framkant, där under hittar du en slang som går över till att bli ett vitt "plaströr" koppla bara in ett t-kors på den slangen (är till orginal mätaren) o dra vakumslangen till mätaren därifrån. Belysningen är bara ta från vilken 12-volt källa som helst jag tog från cig tändaren. Lycka till

tusen tack för det, så bra lösning på det hela hade ja aldrig kommit på, men jag undrar hur jag ska dra den från a-stolpen och ner dit, borra ett hål? nah .. nån lösning? big_smile

plattsättare!
804 Inlägg
5 oktober 2008
Krink skrev:
mouritsen skrev:

tusen tack för det, så bra lösning på det hela hade ja aldrig kommit på, men jag undrar hur jag ska dra den från a-stolpen och ner dit, borra ett hål? nah .. nån lösning? big_smile

jag har den ut genom min fläkt ett snyggt och billigt ställe att sätta den på finns bild på det

Mvh/ Blomsterberg
Senast redigerat av Blomsterberg (5 oktober 2008)

Man är inte full förrän man ligger på golvet och måste hålla i sig!!
Medlem
www.pro-racing.se

12 Inlägg
20 juni 2012
En dum fråga bara.. fungerar orginal turbotrycksmätaren när man sätter T-röret på orginal slangen?? mycket tacksam för svar smile

Diesel ska man ha!
482 Inlägg
20 juni 2012
När jag körde volvo t5 så drog jag en slang från mätare i a-stolpen via instrumentpanelen och ut på passagerarsidan, mot lyktorna och slutade sen vid gasspjället. Det blev en jäkligt lång slang, men jag behövde inte borra nåt då kablar tills lutsteg sosv redan var draget den vägen.

Edit: Då funkade både mätare i a-stolpe samt original laddmätare.
Senast redigerat av Tobbetdi (20 juni 2012)

VW Passat Variant 4M DSG6 -13
Das Club www.vwpc.se
www.vwcs.se

12 Inlägg
20 juni 2012
okej okej, tänkte först oxå göra så, men det blir ju en lång slang, så jag funderade på om det går att sätta dedär T-röret på slangen till orginal mätaren som går under instrumentpanelen, då blir det ju inte så lång slang att dra, men jag vill att orginalmätaren fortfarande ska fungera hmm

Diesel ska man ha!
482 Inlägg
20 juni 2012
Hade jag vetat om denna slang inann jag drog egen så ahde jag testat. Om du drar till motorrummet så skaffe ordentliga grejjer! Jag hde problem med att slangen sköts konstant över 1 bar, bytte sedan till grövre och släppte den endast en gång för mig vid 1,6 bar..

VW Passat Variant 4M DSG6 -13
Das Club www.vwpc.se
www.vwcs.se

12 Inlägg
20 juni 2012
såg nu att du redigerat första inlägget..
okej okej, tack för tipset smile min laddar ca 1bar så då kan det nog vara värt att ha lite ordentliga grejer iaf tongue

Sök