Jag kan ju börja med att försöka förklara vad jag vill åstakomma med deta projekt. på för hand så vill jag bara säga att deta är de första riktigt stora bil projekt som jag har tagit mig för med både styling och motortrimning.
iden har funits där länge men nu ska jag försöka göra den till verklighet. målet är att bygga en riktigt snygg och potent drifter som jag ska börja tävla med på en serigös nivå.
namnet på bilen är dark drifter... och i grunden så är det en opel calibra 4x4 turbo. när den är färdig så kommer den inte att va 4x4 utan RWD och ist för 204 hk kommer den att ha ca 500hk på hjulen och gå på E85 och ha ett Civinco stand alone sprut och ha mycke egen tilverkat kolfiber prylar...
sen så skulle jag vilja nämna min sponsor som är http://www.streetperformance-butik.se/ som kommer att hjälpa mig med att få tag i riktigt grymma delar, kolla in deras butik dom har ett grymt bra sortement.
vet inte om detta är rätt men de är nog mestadels logiskt! de där skoopet som du kallar om jag inte minns fel så är de en plats för en sidokjol som sitter på opels DTM calibra asså den som körde dtm mästerskapet!
Stolt Pappa till sonen Lias och dottern Melicia!! :9
Life`s a bitch then you die! So fuck the world and take a ride! :9
det kommer att bli ett litet ihop plock av div omega modeler. snart kommer det att komma lite nytt. har haft lite för mycke å göra med uppstarten av skaras motorverkstad/tattoostudio. kommer att komma upp lite mer info snart om de också.
NU JÄvlarrrr händerde grejer första feb öppnar www.skaraspeedshop.se med bilen så är det bara ett jävla slipande...så har tyvärr inga roliga bilder att visa. på min andra calibra v6 rwd så har de hänt lite efter att toppakningenn gick så har de portats och möplerats om en hel del för att göra plats å TVÅ turbos så småning om, abs enheten har jag flyttat in i bilen så den sitter i instrumetbrädan bakom hanskfaket broms servon har jag kortat in 3 cm för att kunna få plats med audi´s tändspolar. nu väntar jag bara på att få lite tid att fixa de sista på topparna.
har haft lite för mycke för mig de sista, så jag har inte hunnit med att hålla på så mycke med denna calibran. men viljan har åter vänt så de kommer väl att hända en hel del i sommar.
min calibra 2,5L V6 RWD har fått en ny renoverad motor med 3 liters kammar och portade toppar och en nyrenoverad M90 kompressor från en pontiac, och ett civinco sprut! bilder kommer.
om de är någon som har en lamel diff eller komplet bakaxel från en omega 3000 så kan jag va intresserad av den.
har haft lite för mycke för mig de sista, så jag har inte hunnit med att hålla på så mycke med denna calibran. men viljan har åter vänt så de kommer väl att hända en hel del i sommar.
min calibra 2,5L V6 RWD har fått en ny renoverad motor med 3 liters kammar och portade toppar och en nyrenoverad M90 kompressor från en pontiac, och ett civinco sprut! bilder kommer.
om de är någon som har en lamel diff eller komplet bakaxel från en omega 3000 så kan jag va intresserad av den.
mvh danne
Gammal tråd, men du har nog hunnit pilla en del på ditt sprut vid det här läget. Vad tycker du om civinco?