4514
Sök

Audi S4 STULEN i Kungälv

10 Inlägg
6 juli 2012
Trådstartare
Nu har plåt verkstaden gått igenom de yttre och inre skadorna på bilen, dock ej motor drivlina då bilen ej varit startad än. Uppskattade rep kostnader 38000.

Försäkrings bolaget vill lösa in bilen, men har inte kontaktat mig om det än.

Himla synd!!

Någon som vet förresten om man kan plocka delar från sin bil som ska lösas in?? om bilen ändå ska till skrot.
Kanske något man kan komma överens med f bolaget om.....??

Hade varit kanon om man kunde få lite bra att veta tips från någon som varit i samma situation!!

Risken känns ju överhängande att f bolaget inte har samma syn på värdet som jag!?

Hoppas på en i övrigt bra semester, kanske fixa med den andra bilen lite........om frugan tillåter!!

Pim_Pim
6 juli 2012
Bara försöka att få ut så mycket pengar som möjligt nu av FB.

10 Inlägg
6 juli 2012
Trådstartare
Ja!! Här ska det mjölkas om det går!!!-)

Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
744 Inlägg
9 117 Inlägg
6 juli 2012
Säger dom att dom löser in bilen, så kan du fråga dom om du får behålla bilen. Har du tur så kan du få göra det om du betalar ett par lappar.

Diesel ska man ha!
482 Inlägg
6 juli 2012
Billeqvist skrev:
Nu har plåt verkstaden gått igenom de yttre och inre skadorna på bilen, dock ej motor drivlina då bilen ej varit startad än. Uppskattade rep kostnader 38000.

Försäkrings bolaget vill lösa in bilen, men har inte kontaktat mig om det än.

Himla synd!!

Någon som vet förresten om man kan plocka delar från sin bil som ska lösas in?? om bilen ändå ska till skrot.
Kanske något man kan komma överens med f bolaget om.....??

Hade varit kanon om man kunde få lite bra att veta tips från någon som varit i samma situation!!

Risken känns ju överhängande att f bolaget inte har samma syn på värdet som jag!?

Hoppas på en i övrigt bra semester, kanske fixa med den andra bilen lite........om frugan tillåter!!

Du får plocka bort delar som du har eftermonterat, men då måste du även montera tillbaka originaldelar. F-bolag har inte samma syn på värde som oss, de går efter en lista, sen skick efter miltal.
Du kan säkerligen få behålla bilen samt en mindre del av summan att laga bilen för. En polare till mig har varit med om det så det går att få pengar och behålla bilen. Stå på dig och var envis, om du inte blir nöjd så överklaga.

VW Passat Variant 4M DSG6 -13
Das Club www.vwpc.se
www.vwcs.se

Lastbilsmekaniker
5 191 Inlägg
7 juli 2012
Jag fick ta det jag ville ha ifrån min gammle v70 innan dom tog den men som tobbetdi sa sätta tillbaka orginal.

Sök