Fick nerslag på besiktningen idag, infästning hjulsystem, ändrad. Dvs cambern, min fråga är, är det lätt att ändra själv? Verkstan ska väl ha några tusen om man får gissa. Bilen är en Golf Mk2 GTI-88
Stel axel bak på dom? I så fall har någon varit där och shimsat om cambern eller så har du en krokig axel.
Tack, shimsat va ordet de sa på bilprovningen. Är det ngt negativt el det går o återställa till orginal "hjul"inställning??
Det beror ju vad bilen ska användas till samt vilka däck den rullar på, förmodar att det varit någon tidigare ägare som gillat bankörning och försökt anpassat bilen till det. Använder du bilen som vanligt så är det idé att återställa, det brukar gynna däckförbrukningen om inte annat.
Stel axel bak på dom? I så fall har någon varit där och shimsat om cambern eller så har du en krokig axel.
Tack, shimsat va ordet de sa på bilprovningen. Är det ngt negativt el det går o återställa till orginal "hjul"inställning??
Det beror ju vad bilen ska användas till samt vilka däck den rullar på, förmodar att det varit någon tidigare ägare som gillat bankörning och försökt anpassat bilen till det. Använder du bilen som vanligt så är det idé att återställa, det brukar gynna däckförbrukningen om inte annat.
Den är ju lite tyskstukad så det är därför den blev så av tidigare ägare. Men bilprovningen tyckte inte de fick se ut så, + snön här i skåne = halt som faen jämfört med en vanlig golf utan shimsad camber. Den ska bara funka som brukis tills familj osv kommer in i bilden så återställning är nog det som är bäst. Har läst lite om det nu och det verkar inte så svårt?
Jag har läst en del & fattar inte vad som ska shimsas eller vad det är för bult / brickor man måste lägga någon stanns eller vart man ändrar där bak på mk2 ? Kan någon som har gjort detta ta en bild o visa eller skicka till mig ? För skulle vilja göra så på min & testa hur det blir