3768
Sök

VOLVO 745 TIC 88- går inte varva ur? "LÖST"

262 Inlägg
1 juli 2012
#21
Men de att den inte kan ladda mer kan ju vara wg som börjat bli slapp, laddet är ju helt mekaniskt på dessa bilarna, så kan vara wg som börjar säga upp sig hmm

Ang varvet så tror jag de är något med chipet hmm chip eller box. Är ju inte så mkt mer som kan strypa, så länge inte den får för lite/mkt soppa. Eller att slangen mellan lmm och turbo sugs ihop.

Mikael Holmkvist Reschke
mickehr@hotmail.com

OVERBOOSTED
852 Inlägg
1 juli 2012
Trådstartare
#22
323micke skrev:
Men de att den inte kan ladda mer kan ju vara wg som börjat bli slapp, laddet är ju helt mekaniskt på dessa bilarna, så kan vara wg som börjar säga upp sig hmm

Ang varvet så tror jag de är något med chipet hmm chip eller box. Är ju inte så mkt mer som kan strypa, så länge inte den får för lite/mkt soppa. Eller att slangen mellan lmm och turbo sugs ihop.

just de, de tänkte ja inte på att wg kan va dålig tongue blir att skruva up laddet på wg-stången då.

De med varvet så får ja slänga i org chipet o prova, de vill nog mycket till innan slangen mellan lmm och turbon sugs ihop då de är ett 2,5" avgasrör lol den får lite mycket soppa nu men de är ju för jag ska ladda ca1,2bar o inte 0,6 så skjuter lite låger när man gasar på.. tongue


men ska sätta i org chipet o de, så får man se om de funkar sen smile


mvh//

R.I.P Paul Walker!!!!
länk projekttråd- Toyota Supra MKIV 2JZ GTE & VOLVO amazon :)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=234893

OVERBOOSTED
852 Inlägg
2 juli 2012
Trådstartare
#23
har provat att byta chip till orginal idag o bilen startade inte ens, luktade bara massa soppa om den hmm sen när jag satte i motornord chipet igen så låg varv stoppet på 5000rpm!! hur kan de sjunka?? o höja laddet har ja inte provat än ska göra de imon.. tänkte även prova sätta i org spridarna o se om de funkar, kan ju va så att bilen inte tycker om SAAB spridarna lol

tror ja måste köpa ny turbo snart me då den ryker vitt/blåt på tomgång sad

och om jag gasar på och sedan frikopplar så dör bilen!! gasar ja på och motorbromsar ca:1sek och sedan frikopplar så dör den inte! va kan de beropå? har en kompis som har samma fel på sin 940 turbo efter han satte i större turbo...!

måste va nått lustigt fel ju? hmm

R.I.P Paul Walker!!!!
länk projekttråd- Toyota Supra MKIV 2JZ GTE & VOLVO amazon :)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=234893

Pim_Pim
2 juli 2012
#24
Kör du öppen dump ?

OVERBOOSTED
852 Inlägg
2 juli 2012
Trådstartare
#25
Pim_Pim skrev:
Kör du öppen dump ?

ja de gör jag smile ja vet va du tänkte på att man inte ska köra med öppen dump då den tappar "trycket". men har provat en återcirkulerande men blir likadant ialf hmm

R.I.P Paul Walker!!!!
länk projekttråd- Toyota Supra MKIV 2JZ GTE & VOLVO amazon :)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=234893

Perfektionist!
147 Inlägg
8 juli 2012
#26
Kan vara så att dumpen suger i sig tjuvluft. Sen hade en kompis liknande fel att det inte gick att varva ur den och det tog tid innan den gick upp på varv. Problemet var då att han hade satt 2 tändhattar fel. Skiftade dom och sen gick den som fan! smile

Ha vett, åk brett!

OVERBOOSTED
852 Inlägg
9 juli 2012
Trådstartare
#27
Johan240 skrev:
Kan vara så att dumpen suger i sig tjuvluft. Sen hade en kompis liknande fel att det inte gick att varva ur den och det tog tid innan den gick upp på varv. Problemet var då att han hade satt 2 tändhattar fel. Skiftade dom och sen gick den som fan! smile

ok men den går att varva ur den nu dok ligger varvstoppet på 5000rpm när man kör.. men tror de är fel på org varv räknaren för står man i fri läge o varvar så flyger varv räknaren förbi 7000rpm tongue

tändkablarna har ja kollat ett antal gånger hehe och sprutat med startgas vid alla slangar m.m och hittar ingen läcka.. hmm

men den laddar fortfarande 0,6bar med T-korsad wg slang hmm och om jag tar bort wg slangen så laddar den över 2bar! så vet inte va de är för fel på laddet sad

R.I.P Paul Walker!!!!
länk projekttråd- Toyota Supra MKIV 2JZ GTE & VOLVO amazon :)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=234893

OVERBOOSTED
852 Inlägg
16 juli 2012
Trådstartare
#28
nu är felen lösta. wink

ang varvet så är min org varvräknare lite seg så den hänger inte med, är därför den visar 5000rpm när man kör och flyger förbi 7000rpm när man står still o varvar hmm och ang laddet så är det för litet T-kors till wg slangen byte de o den laddar ca0,9 men mer ska de bli big_smile

R.I.P Paul Walker!!!!
länk projekttråd- Toyota Supra MKIV 2JZ GTE & VOLVO amazon :)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=234893


Sök