Hej igen!!!
Tack så mycket rosten1000 och Bebben!!
Jag tänkte berätta lite mer ingående vad som blivit gjort så här långt. Jag fick hem bilen tisdagen den 15/6 och då började jag med lite småplock i motorutrymmet, med saker som måste i innan motorn ska i. På söndagen fick jag hjälp av en kompis min far och min bror att lyfta över karossen över motorn och att få i motorn i motorfästerna. Stort tack
Det gick förvånansvärt bra för att vara ett tag sen jag plockade ur den
Före och efter bilder motorrum:
Före:
Efter:
När motorn var på plats började jag med framvagnen på måndagen. Och fortsatte med bakaxeln och gjorde de klart. Var så uppe i skruvandet så jag glömde ta massa bilder
På torsdagen luftade vi lite bromsar... men det är fortfarande luft kvar
Midsommarafton fyllde vi i vätskorna och startade bilen. Och den startade på första försöket
På söndagen sattes dörrarna på plats och alla lister. Det var lite pillrigt med alla kablar och sattyg
Men nu är inne dörrarna och grejer på plats
Fick även dit bakluckan som förövrigt byggts om och blivit solonoid styrd inne från bilen.
Igår åkte lite av inredningen, skärmarna, lysena och huven på plats.. Så det rullar på riktigt bra
Till i år har jag räknat med att få utsidan klar och bilen besiktad. Och till vintern ska jag ta i tur med inredningen och ljudet i bilen
I veckan ska jag lämna in bilen på framvagns inställning och sätta i framrutan
Här är en bild lite bakifrån
Vad tycks??
Hade!!!