Avgasbandage och kablar?

Kulpahjul
20 juli 2012 · 205 Inlägg

Som sagt, blir lite varmt i motorrummet, hur fungerar det att linda in lite kablar, håller bandaget värmen inne, eller ute?

Med tanke på att den borde hålla värmen inne när man lindar tex en downpipe, kanske bara blir värre om man lindar in kablar?


mvh

Trying is the first step towards failure
ackke
20 juli 2012 · 17 Inlägg

värmesköld ? ett altenativ ? smile

Scoore
20 juli 2012 · 829 Inlägg

Värmen hålls nog bara inne,eftersom att värmen kommer Inifrån. lindar du kablarna så borde de inte påverkas av värmen lika mycket.

Nissan Skyline R33 "Kureiji - RIP" (1995)
Xuri One Man Clan
20 juli 2012 · 4 287 Inlägg

de som dödar saker i motorutrymmet är ju strålningsvärmen som tex avgashuset på turbon ger, sätter du en sköld eller bandage så stoppar du ju strålningen får å nåt de som normalt sett smälter eller brinner uppp,

bättre att angripa de som ger värmen än att skydda grejer runtikring.

själv tog jag vävd glasfibermatta å svepte över hela jävla avgashuset å de lirade fint smile
jag såg att de lös rött innanför glasfibermattan men tändkablar osv klarade sig smile

Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Volvo s40 (2001)
KHRacing
20 juli 2012 ·

Finns speciella "mattor" till kablar av glasfiber/alu i olika storlekar, man klipper lämplig längd o sedan monteras de med kardborreband :-) kan visa bilder imorgon

Kulpahjul
20 juli 2012 · 205 Inlägg

KHRacing skrev:
Finns speciella "mattor" till kablar av glasfiber/alu i olika storlekar, man klipper lämplig längd o sedan monteras de med kardborreband :-) kan visa bilder imorgon

Okej, för grejen är att har en rejäl kabelhärva som går typ 1 cm från där downpipen börjar sin vinkel nedåt, alltså typ 10-15 cm från turbon = väääldigt varmt!

Trying is the first step towards failure
KHRacing
21 juli 2012 ·

BmW_Tokig skrev:

KHRacing skrev:
Finns speciella "mattor" till kablar av glasfiber/alu i olika storlekar, man klipper lämplig längd o sedan monteras de med kardborreband :-) kan visa bilder imorgon

Okej, för grejen är att har en rejäl kabelhärva som går typ 1 cm från där downpipen börjar sin vinkel nedåt, alltså typ 10-15 cm från turbon = väääldigt varmt!

jag har 8cm till turbons avgasdel, o detta kommer skyddas in dels med en turbohätta:

http://forumbilder.se/thumbs/851201263836P24db.jpg

dels med sådana här som jag beskrev i mitt förra inlägg:
http://forumbilder.se/thumbs/eb1201263927P0fb8.jpg

+ avgasbandage

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang