BRL --- lighnig audio

Ganapo
12 oktober 2005 · 15 Inlägg

heej!

jag har införkaffat mig detta paket  Lightning Audio B1.525C med ett fördelings filter han i butiken sa att det är mycket bättre än det som sitter på vanliga högtalare och att  bolt är väldigt lättdrivna. jag pelade dom lugnt väldigt lugt i början kanpt så att jag hörde musiken men nu efter ett tag hör jag knasprade ljud från högtalaren.. jag har inget externt steg bara det som siter i stereon som är av märket sony på 35*4 watt. kan det vara så at jag har spelat sönder högtalarna för att jag har för klen sterio lr beror det  på något annat? som sagt han i butiken sa att det var lätt drivet för det földe med ett fördelningsfilter.

loudness
12 oktober 2005 · 4 554 Inlägg

knaster? kolla så du inte fått in nån skit i elementet som ligger och skaver..

RedDevil86
12 oktober 2005 · 22 Inlägg

antagligen är det distljud, det vill säga att högtalarna för lite kräm... större sterio eller skaffa ett litet slutsteg till dom..

Malmoe SSS -12
12 oktober 2005 · 3 217 Inlägg

Låter som brist på försörjning... En större stereo skulle jag satsa på!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
TT-Avant
12 oktober 2005 · 6 851 Inlägg

tycker mera det låter som du fått skit på sladdar,anslutning eller nått som ligger imot. inte att du har för lite effekt.

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
Scratch
12 oktober 2005 · 719 Inlägg

skulle säg glapp i kablar eller dyl eller störningar från något!

live free, die young.
Tuffhaggman
12 oktober 2005 · 864 Inlägg

om du har möjlighet kan du ju alltid låna ett steg o koppla in till högtalarna o se om det fortfarande knastrar eller inte, men kolla anslutningar och rengör elementen först

HQ_
12 oktober 2005 · 7 Inlägg

hörs direkt att det är för lite effekt.. en sterio på 35*4 watt pallar inte det.. inte ens nära.. skrota sterion o köp någon med 45*4 watt minst i af... \\Oskar

Däckrök o Gatukör är livsstilen:P
tobee
12 oktober 2005 · 735 Inlägg

Jag är helt övertygad om att det är stereon som ger för lite kräm.
Har samma kit som jag först drev på stereon. Knastrade som fan när man drog upp lite ljud. Köpte ett litet steg och jag måste säga att de nu låter jävligt fint med tanke på priset!

Scratch
13 oktober 2005 · 719 Inlägg

lirar han på lågvolym och det knastrar kan det ju inte vara för lite effekt! fast vet inte vilken volym det knastrar på!

live free, die young.
Edge EVOLUTION GARAGE
13 oktober 2005 · 1 837 Inlägg

Jag har ett likadant system "Lightning Audio B1.525C".
Mitt fram (och bak) system drivs direkt från en "JVC KD G-501 4x50W", och jag kan ha hög volym utan att det knastrar något, fungerar finfint!

Som nämndes innan, kolla med att koppla in högtalarna i en annan sterio eller genom ett slutsteg om du har möjlighet, så att det inte är något fel på högtalarna, eller att det är nån skit som sitter och sprakar..
Eller glapp.

Om inget av detta hjälper så får du gå tillbaka till dem du köpte systemet av och reklamera.

//Edge
NIzmO Ollikkala Racing
13 oktober 2005 · 1 724 Inlägg

En bra idé är att åka till butiken så dom får lyssna lite snabbt, dom hör nog rätt snabbt om det är nått fel på högtalarna lr om det är för lite effekt.
Tvivlar lite på att det skulle vara för lite kräm då dom faktiskt är väldigt lättdrivna, hade själv ett LA 6,5" framsystem för ca 2 år sen i min Manta som drevs av bara stereon och det rocka som satan.

Senast redigerat av NIzmO (13 oktober 2005)

- Time Attack -
Nissan Cherry turbo "Pulsar Turbo ET" (1986)
Nissan Cherry "Turbo JDM" (1986)
Nissan 200sx rs13 "Time attack edition" (1989)
parayaCar
13 oktober 2005 · 424 Inlägg

hej satte in ny stereo i grannens bil då började en högtalare knastra precis som om den hade gått sönder. Eftersom jag trodde dettt berodde på att kablar o sockerbitar oxiderat tog jagloss alla kablar, skalade nya och bytte ut alla sockerbitar, det hjhälpte lite men de knastrade fortfarande.
Det visade sej till slut att om man ruckade lite på några andra kablar som utgick från samma ISO-kontakt så knastrade det ännu mer eller slutade knastra. Tror det beror på ISO kontaktens dålig kvalitet och passform, köpte den på Clas Ohlson.

Prova pilla på ISO-kontakten medan du spelar.

/payya

**// Toyota \\**
rotel
13 oktober 2005 · 136 Inlägg

Att din cd spelare skulle ge för lite effekt beror det inte på.
Spelar ingen roll om din cdspelare har en effekt på 4*35w eller på 4*45w
Snarare som några andra har sagt; ex en kabelsko som sitter dåligt fast i högtalar kontakten eller dyl

/johan

RedDevil86
13 oktober 2005 · 22 Inlägg

nej jag tror fortfarande på effekten. för jag hade mina 6x9 på sterion förut å det knastrade när jag spelade lite högre. Så scratch det kan bli så pga effektbrist, men sen satt ja in ett slutsteg å då jävlar ett skarpt å klart ljud. Det är Effekten! Helt jävla 100%. Koppla in ett slutsteg å prova. Dra gärna upp en tråd å säg vad som var felet. Visst kan det va nån kabelsko, men just samma problem hade ja med ett par andra högtalare. Talar av erfarenhet.
JAG HAR RÄTT!

Bahuba Team Plåtskrammel Fårö
14 oktober 2005 · 53 Inlägg

Jag tycker att alla har rätt på sitt sätt... Men av min erfarenhet så "knastrar" det inte om effekten är för låg.... Det disstar, inte knastrar... Knaster är till 99,9% kabelfel, knasteret uppstår när det är dålig kontakt... Sen kan det vara upp till lysnaren om man uppfattar det som knaster, skrapljud, dist eller vad det nu kan tyckas låta som... Men av min erfarenhet så är det kablar/kontakter som spökar. I värsta fall är det lödningarna i högtalarna som är kajko...
Som någon skrev tidigare, pilla på kontakterna medans du spelar och se om det blir värre eller bättre. Blir det ingen skilnad så går man vidare och testar med högre effekt. Är problemet kvar då... Byt högtalarna...

Mvh
Roine

Senast redigerat av Bahuba (14 oktober 2005)

Skjut inte upp till i morgon det din hustru kan göra idag.
Saab 9-3 SC Vector 1.9tid "293 parchment silver" (2007)
Vogge
14 oktober 2005 · 494 Inlägg

ja kolla kontakter att för dåligt kräm skulle få dem att knastra låter konstigt enligt mig. troligen som föregående sa ison eller någe i den stilen.
och de steros som är specade till 4*50 är ju bara massa latch med siffror inge at direk gå efter.
lycka till

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!
ventohuan Fartdåre!
14 oktober 2005 · 592 Inlägg

Tror oxå på dålig kontakt. Ha haft samma problem me mina basar. va en lödning till lågnivån i steget som va dålig. Så mitt tips e o kolla alla kabar. hittar du ingen kolla me dom du handla de av.

Senast redigerat av ventohuan (14 oktober 2005)

Event/shopansvarig på VWPC.SE
Volkswagen Passat Club - Das Club
VW GTI Klubben - för dig med vattenkyld VW
Ganapo
14 oktober 2005 · 15 Inlägg

okej.. ska man dra åt kablarna skit hårt? med risk för att kablarna ska brista bågade jag inte göra det...
kan det kanske bero på att jag körde med orginal kabel från stereon till inputt i fördelaren(filtret) sen dom som földe med kitet till högtaler diskant
orginal kablen var en vanlig fk kablel...
kollar nog iso kontakten och klipper och skalar upp på nytt.. lite svårt att dra nya kablar igenom alla kanaler m.m det blir mycket att plocka isär för 2kablar..

rotel skrev:
Att din cd spelare skulle ge för lite effekt beror det inte på.
Spelar ingen roll om din cdspelare har en effekt på 4*35w eller på 4*45w
Snarare som några andra har sagt; ex en kabelsko som sitter dåligt fast i högtalar kontakten eller dyl

/johan

Senast redigerat av Ganapo (14 oktober 2005)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang