Hemliga källor meddelar att det kommer ske en drivers open under Boden Alive 20-22 Juli. Den kommer att vara på asfalt och ske inne på Gamla AF1/Ing3 området alltså bakom Boden arenan. Vad jag förstod kommer det även att vara drop in under dagen så att man köper ett åkpass åker ett par svängar sen köper man mer om man vill åka mer.
Ev kommer det att finnas voc och ekonomi rally bilar där med som kan fixa åkturer.
Förstod nästan det. Vore skoj att prova, lär väl vara som en vanlig konbana. Måste dock se så att bilen har allt som behövs enligt reglerna (bogseröglor etc.). Och SMA-licens räcker alltså inte?
I vilket fall som helst: Kul att ni arrangerar körningar i stan! Blir ju Boden City Race, typ
får vem som häls komma o köra ??? måste man ha något speciellt med bilen eller kan de vara en vanlig gatbil ?? någons sorts licens eller vad ??
är till för personbilar dvs dom bilar du kör till vardags som är väglagliga så ja alla kan köra. ja men det går säkert att lösa engångs licens, annars kan du lösa enklare bilsport licens för 320kr per år hos SBF.
som jag fattar på sbf så om jag har folkrace eller någon annan licens typ co driver så får jag köra ??? har jag uppfattat rätt ??
nu har jag ingen direkt koll på dom licensera men är dom giltiga att användas på Enklare bilsports evenemang så bör du ska få köra ja, då drivers open går under det reglementet.
Banan är upplägget är preppat och klart. Kommer gå på gränsen vad reglerna säger om fart. Riktigt rolig bana med en del tajta partier och en del öppna.