3603
Sök

B230fk med 850r koppling? Annars vad klarar en ny orginal koppling?

385 Inlägg
21 juli 2012
Trådstartare
Tja!

Passar volvo 850r lamell och tryckplatta på b230fk med m90 lådan? Behövs det göra nått mer eller är det bult on med b230fk urtrampningslager och kopplingsgaffel?

EDIT: Vad klarar en ny orginal koppling i längden, vet att det beror på körsätt men ett ungefär hade vart bra. Är det samma koppling till ftt som till ltt? Jag siktar på runt 200 hk.
Mvh
Senast redigerat av volvo142-73 (22 juli 2012)

329 Inlägg
28 juli 2012
tjena, sitter inte med facit i hand, men kan tänka mig att svänghjulet behöver stiftas om för å passa 850ins tryckplatta. ska du använda dig av ett enkel eller dubbelmassehjul?
Lätt och fulltryckarn har samma koppling smile

uttrampningslagret och kopplingskaffeln sitter ju i växellådan, och rör sig över ingående axel. så den biten är ju ok, dock kan man behöva ha längre uttrampningslager, om du inte ska köra med dubbelmassehjulet.

om du håller på/ska byta koppling, så hade jag själv satsat på enn starkare koppling hällre än en ny orginal, eftersom du planerar trim, och mycke vill ofta ha mer wink

Mvh Alexander

Länk till min projekttråd, Volvo 940polis turbobygge: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 25&p=1
Tack Till:
klracing.se

948 Inlägg
29 juli 2012
skaffa en sachs tp-712 tryckplatta med ny original lamell och nytt utrampningslager så får du en bra och trevlig koppling som håller för en del effekt (c:a 500nm)

det är väl precis på gränsen men ska du burna göra manliga starter så kommer den att slira

Bonntrimmare
620 Inlägg
29 juli 2012
Om du ändå ska svara och stifta varför inte 765 tryckplatta och en fjädrad sinter då pallar det 900nm för samma pengar wink

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv

385 Inlägg
30 juli 2012
Trådstartare
Det blev en orginal så får vi se hur länge de håller är inte direkt jobbigt att byta enbart tryckplattan om de skulle börja slira.

Sök