3832
Sök

Slutstegs byte/uppgradering från Mds T5

983 Inlägg
31 juli 2012
Trådstartare
Tjenare.
Tänkte byta ut mitt MDS T5 steg mot något i ungefär samma efekt men inte för mer än 4500kr.
Har kollat på ett spl ice 1500.1 och ett DLS Performance CAD15 steg.

Ska byte steg pga att lågnivå ingångarna har börjat ge sig och har haft det inne på lagning ca 4 ggr för just det nu hos BRL.

Skulle vara tacksam för tipps om steg med ungefär samma effekt.
Ska driva 2 st MDS DS1214 men kommer byta ut mot några utav lite mer väl ljud i slutet av sommaren.

Tipsa gärna smile Mvh Jesper

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
31 juli 2012
"lågnivågångarna börjat ge sig?!"
Inte bättre att fixa nytt steg samtidigt som matchar de(n) nya basarna sen?? smile

983 Inlägg
31 juli 2012
Trådstartare
Nitromast skrev:
"lågnivågångarna börjat ge sig?!"
Inte bättre att fixa nytt steg samtidigt som matchar de(n) nya basarna sen?? smile

Dom har börjat "glappa" och ger störningar te basarna. Har provat det mesta själv för att få det bra och det har hållit i kanske 2 dagar sen har det börjat "glappa" igen.
Det är inte fel på kablarna har provat med andra steg och så.

Ska beställa 2 st http://dls.se/sv/car/prod.html?produkt=sv_823 basar och ska köra 2 ohm är det tänkt.
så därför passade dls steget tyckte jag då det ger ca 900rms i 2 ohm i 13,8 Volt.

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
31 juli 2012
Skruven mitt emellan lågnivåingångarna kan störa. Så gjorde det på mitt DLS steg. Den fick jord av steget och det både lät och såg ut som att mina midbasar skulle panga ut genom dörren.

Kolla det. Alt pröva skruva bort den då den inte gör mer nytta än att hålla fast lågnivåanslutningarna.

Eller tejpa
Senast redigerat av Nitromast (31 juli 2012)

983 Inlägg
31 juli 2012
Trådstartare
Har provat det och tatt bort den helt hmm Dom inne på brl sa att det var "glapp" i kontakterna och att dom lagat det så gått det går.
Försökt med det mesta men vill inte fungera för mig riktigt hmm
Så tänkte satsa på nytt steg och sen basar när jag fått pengar för jobbet jag gör åt ett företag nu.

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
31 juli 2012
Okej.. hmm trökigt.
Men förövrigt, ser att du tänkt göra en helvändning där.
Tror dock att du vill satsa på ett väldigt fint steg till 1st nordica.
Är ändå ingen flerabasar poppalåda som blir av den.
Att du kommer spela lägre är antagligen inget jag behöver upplysa dig om? smile

983 Inlägg
31 juli 2012
Trådstartare
Lägre vet jag redan då jag köpte mds basarna för att spela högt smile
Tänkte köpa dom för att spela lite sq liknande och ingen brummande musik man tröttnar på:)
Kommer fortfarande ha kvar mds basarna och t5 steget så kommer inte rocka djup bas med dls isf smile
Har varit trött på allt brummande i snart 2 månader nu så dags för nytt smile

317 Inlägg
31 juli 2012
Kom in till butiken så ska vi nog hitta ett bra steg åt dig smile Varför inte GAS PRO1000D ?

/Gustav

Vi kan billjud - www.brl.se - Vi kan billjud

983 Inlägg
31 juli 2012
Trådstartare
Gustav skrev:
Kom in till butiken så ska vi nog hitta ett bra steg åt dig smile Varför inte GAS PRO1000D ?

/Gustav

Får nog ta å göra det! behöver ju lite saker nu när jag bygger om dörrarna i bilen oxå:)

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
31 juli 2012
Nu vill jag inte vara sådan, men inte vill man väl driva en nordica med ett GAS PRO ? tongue

317 Inlägg
31 juli 2012
Nitromast skrev:
Nu vill jag inte vara sådan, men inte vill man väl driva en nordica med ett GAS PRO ? tongue

Lyssna på ett GAS PRO-steg så inser du att det funkar utmärkt. Dock är ett DLS steg likt A6 kanske optimalt, men det kostar där efter smile

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
31 juli 2012
Gustav skrev:
Nitromast skrev:

Lyssna på ett GAS PRO-steg så inser du att det funkar utmärkt. Dock är ett DLS steg likt A6 kanske optimalt, men det kostar där efter smile

Det var med tanke på att jag hört ett jag utryckte mig så. Det är ett lågbudgetmedmassaeffekt.
Precis som mitt ICE1500.. Är väl dugligt till dessa 2 MDS basar.. men nordican.. ajaj
Skulle nog tippa på att CAD 15 låter bättre wink

317 Inlägg
31 juli 2012
Jag förstår. Många som uttrycker sig här utan att ha lyssnat på något alls, trodde du var en sån smile CAD15D har tyvärr utgått och går ej att få tag i.

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
1 augusti 2012
Gustav skrev:
Jag förstår. Många som uttrycker sig här utan att ha lyssnat på något alls, trodde du var en sån smile CAD15D har tyvärr utgått och går ej att få tag i.

Nej det finns en del jag lyssnat på. Inte för att det är sämst ljud i GASarna.. men.. till nordican skulle jag nog personligen valt något exklusivare. Om man trots allt vill ha ett sådant så är nog kanske inte nordican något att rekommendera wink Man behöver ju inte ha en renodlad SQbas för att få lite ljudkvalite!

452 Inlägg
1 augusti 2012
Hertz har ett riktigt bra steg i den prisklassen du frågar på.
HDP1 heter det och lämnar 1000watt i 2ohm, låter snuskigt bra och kostar ca 4000kr.

mvh mackan

Bilradiohuset
Din bilstereo butik på nätet

451 Inlägg
1 augusti 2012
DLS A6 utan tvekan, snåla INTE på steget när du köper så fina basar!

1 400 Inlägg
1 augusti 2012
Eller ett Gladen Audio SPL 1000C.
Välljudande med kraft. 1000wrms@2 Ohm. Passar perfekt till 2 st Nordica basar

http://www.ljudbyggaren.se/?category_id … =SPL1000c1

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com

3 466 Inlägg
1 augusti 2012
Är det välljud man är ute efter så skulle jag rekommendera U-dimension ProZ-stegen.

http://www.autohifi.se/?category_id=171 … ProZ1-1500

Om man ser till de faktum att detta steget är specat i 12v med 0,03% dist jämfört med DLS A6 som är specat i 13,8v med 0,1% dist.
Sen har ProZ en dämpfaktor på 300 i 1ohm och A6 har 200.

Har själv haft DLS tidigare men kör på U-dimension nu. Bättre steg i min mening.

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

Sök