3502
Sök

Tändstift, Måste det vara exakt likadana?

3 413 Inlägg
5 augusti 2012
Trådstartare
Hej! Byte tändstift igår på bilen och börja nu fundera om det är viktigt att det är exakt likadana tändstift?

Dom som var i: NGK R BKR6EQUP

Dom nya som mekonomen rekomendera: BOSCH 7402 fr7ldc

Har bara hunnit start bilen, och den gick igång hur bra som helst. Hur petigt är det? Det är självklart min bmw 320i e36..

Forummoderator
9 299 Inlägg
5 augusti 2012
Är de av motsvarande värmetal etc så är det bara att byta. Personligen använder jag alltid NGK då jag märkt att de är bäst. Enligt mig. Boschstiften fungerar säkert utmärkt i din BMV.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

124 Inlägg
6 augusti 2012
Edit** Tankevurpa haha! Klart du kan köra med dom stiften, dom är lite hårdare men borde inte vara några problem. Högre värmetal=hårare=tål hårdare körning som jag förstått det som
Senast redigerat av Timmu (6 augusti 2012)

3 413 Inlägg
6 augusti 2012
Trådstartare
Tja varit runt och kört, funkar precis som innan smile så det funkar med dom wink.

12 086 Inlägg
6 augusti 2012
Då har ägaren innan dig kostat på extra fina stift för din bil ska egentligen ha BKR6EK.

3 413 Inlägg
6 augusti 2012
Trådstartare
Germax skrev:
Då har ägaren innan dig kostat på extra fina stift för din bil ska egentligen ha BKR6EK.

Jasså, har ju ingen intruktions bok eller liknande till bilen, En 85 åring ägde bilen.

Skulle själv också köpt likadana men tog dom som mekonomen rekomenderare. Såg inte förens jag Byte smile

Sök