4127
Sök

Bilen vibrerar & hoppar efter hjulskifte fram-bak

680 Inlägg
10 augusti 2012
#21
it_mutt skrev:
rapster skrev:
du kan pajja fyrhjulsdriften om du har ex 8 mm fram och 6 mm bak på däcken eller ja ojämt överhuvud taget =/

Det där köper jag inte för fem öre.

Så du menar, helt seriöst, att en bil som springer lös på en, ptja, runt 300.000 ny i basutförande -inte- skulle ha en toleransnivå på 2mm i mönsterdjupsskillnad fram och bak?

Hade du sagt samma axel, så möjligen, men fram och bak? YTTERST tveksam till det

vi har haft inne bilar som inte har konstant 4drift och bara byt 2 däck och fått felmedelande pga av hjulomkretsen inte varit lika , ena gången var de 2 olika märken och de skiljde på "storleken"


2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
10 augusti 2012
Trådstartare
#22
demk skrev:
it_mutt skrev:
rapster skrev:
du kan pajja fyrhjulsdriften om du har ex 8 mm fram och 6 mm bak på däcken eller ja ojämt överhuvud taget =/

Det där köper jag inte för fem öre.

Så du menar, helt seriöst, att en bil som springer lös på en, ptja, runt 300.000 ny i basutförande -inte- skulle ha en toleransnivå på 2mm i mönsterdjupsskillnad fram och bak?

Hade du sagt samma axel, så möjligen, men fram och bak? YTTERST tveksam till det

vi har haft inne bilar som inte har konstant 4drift och bara byt 2 däck och fått felmedelande pga av hjulomkretsen inte varit lika , ena gången var de 2 olika märken och de skiljde på "storleken"

men då är det samma axel?


Avstängd
10 388 Inlägg
10 augusti 2012
#23
demk skrev:
it_mutt skrev:
rapster skrev:
du kan pajja fyrhjulsdriften om du har ex 8 mm fram och 6 mm bak på däcken eller ja ojämt överhuvud taget =/

Det där köper jag inte för fem öre.

Så du menar, helt seriöst, att en bil som springer lös på en, ptja, runt 300.000 ny i basutförande -inte- skulle ha en toleransnivå på 2mm i mönsterdjupsskillnad fram och bak?

Hade du sagt samma axel, så möjligen, men fram och bak? YTTERST tveksam till det

vi har haft inne bilar som inte har konstant 4drift och bara byt 2 däck och fått felmedelande pga av hjulomkretsen inte varit lika , ena gången var de 2 olika märken och de skiljde på "storleken"

Det kan jag mycket väl köpa, då däckstorlekar räknas på "lika många sätt som det finns tillverkare" typ

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

680 Inlägg
10 augusti 2012
#24
Piratstikin skrev:
demk skrev:
it_mutt skrev:

Det där köper jag inte för fem öre.

Så du menar, helt seriöst, att en bil som springer lös på en, ptja, runt 300.000 ny i basutförande -inte- skulle ha en toleransnivå på 2mm i mönsterdjupsskillnad fram och bak?

Hade du sagt samma axel, så möjligen, men fram och bak? YTTERST tveksam till det

vi har haft inne bilar som inte har konstant 4drift och bara byt 2 däck och fått felmedelande pga av hjulomkretsen inte varit lika , ena gången var de 2 olika märken och de skiljde på "storleken"

men då är det samma axel?

ja om de skiljer för mycket fram å bak


279 Inlägg
10 augusti 2012
#25
det stämmer att så fort det skiljer någon mm så kommer bilar som har visco kopplig tro att den spinner ifram och matar på ibak vilket resulterar i att viscon bränner ihop efter ett tag. finns massor av trådar om detta. nu vet jag itne vad det är på denna just men om man kolla i instruktionsboken så rekomendrar dom att man ska skifta hjul fraom och bak en gång per säsong

//Mattias



Sök