4220
Sök

Spelar för högt tycker grannar, vad kan dom göra?

105 Inlägg
11 augusti 2012
Trådstartare
Tja!
Det kom nyss en kärring som jag aldrig sätt förut å sa åt mig att skruva ner annars j*vlar typ.
jag bor ute på landet i villa mä typ 70 meter till närmaste granne men dä va non annan längre bort ifrån ca 200-250 meter å hon klaga på dunka dunkat inte själva musiken.
så nu till frågan vad kan hon gö om jag fortsätter spela?
å non som vet vart man kan kolla upp regler om sont här?

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
11 augusti 2012
Det finns ju "störningsjouren".
Det är väll typ dit man ringer när man är en gnällig människa och tycker att grannpojken lyssnar på för hög musik.

Då får man först ett brev eller ett besök om att du vart högljudd, sen en varning,  sen tingsrätt, kronofogden och till slut blir du vräkt.

Detta gäller ju lägenheter, men om det gäller hus oxå vågar jag inte svara på

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

Meldem
4 137 Inlägg
11 augusti 2012
SmileyRaggarn skrev:
Tja!
Det kom nyss en kärring som jag aldrig sätt förut å sa åt mig att skruva ner annars j*vlar typ.
jag bor ute på landet i villa mä typ 70 meter till närmaste granne men dä va non annan längre bort ifrån ca 200-250 meter å hon klaga på dunka dunkat inte själva musiken.
så nu till frågan vad kan hon gö om jag fortsätter spela?
å non som vet vart man kan kolla upp regler om sont här?

Be den pensionerade klimakterietanten att sluta gnälla. Det är bara pensionärer som har för mycket fritid som stör sig på allting ta mig fan..

Tid på dygnet?

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P

tratt
353 Inlägg
11 augusti 2012
LeafBox skrev:
Det finns ju "störningsjouren".
Det är väll typ dit man ringer när man är en gnällig människa och tycker att grannpojken lyssnar på för hög musik.

Då får man först ett brev eller ett besök om att du vart högljudd, sen en varning,  sen tingsrätt, kronofogden och till slut blir du vräkt.

Detta gäller ju lägenheter, men om det gäller hus oxå vågar jag inte svara på

Detta gäller enbart lägenheter, störningsjour utgörs främsta del av väktare, då beställda av fastighetsägaren, en väktare vid ett privat hus kan inte göra ett dugg. Det är enbart polis som kan komma och säga till, OM de väl rycker ut på ett sådant skitärende kommer de bara säga hej och inte göra mycket mer.

Har hänt mig, då jag bor i hus med grannar rätt tätt, har polisen kommit en gång! Vem som ringde vet jag inte, då mina grannar var informerade och vi har de jävligt gött på gatan. Polisen kom och sa hej och sen gick de igen.

Så spela på, man kan ju ha lite vett och och vara trevlig, inte spela bara för att jävlas. Gyllene regel är väl efter 22.00 då de ska vara relativt tyst, men den är nog oskriven.

1 067 Inlägg
11 augusti 2012
Äh särringen vill höra Skrillex på full sula aaall night loooong big_smile big_smile big_smile big_smile

105 Inlägg
12 augusti 2012
Trådstartare
RightFront skrev:
Tid på dygnet?

det här va mitt på dan 1-2 typ
Hool skrev:
Äh särringen vill höra Skrillex på full sula aaall night loooong big_smile big_smile big_smile big_smile

juts vid det här tillfället vare Deadmau5 som spelade wink
Senast redigerat av SmileyRaggarn (12 augusti 2012)

1 067 Inlägg
12 augusti 2012
SmileyRaggarn skrev:
RightFront skrev:
Tid på dygnet?

Hool skrev:

Klasskamrat hade nån granne som lirade jallajallamusik mitt i natten.  Han tröttnade till slut och vinklade upp högtalarna och pumpade Metallica så putsen bara yrde big_smile

Dagen efter så knackar det på dörren..

Jallajallagrannen undrade vad fan han spelade för han vil ha en egen skiva smile

1 468 Inlägg
12 augusti 2012
SmileyRaggarn skrev:
RightFront skrev:
Tid på dygnet?

Hool skrev:

rent generelt hos de flesta iaf om man HYR hus/lägenhet så får man spela inom rimliga gränser på dagarna och söndag-torsdag ska det vara tyst 20.00-08.00 och fredag-lördag ska det vara tyst mellan 22.00-08.00

Sen på dagarna menar jag att då kan  man ju spela så gott som hur mycket som helst utan att någon kan göra ett skit.

Men om man blir störd så kan man ju framföra det på ett fint och trevligt sätt så är nog de flesta väldigt samarbetsvilliga.

HÄR är det så i alla fall i Navestad i norrköping.

Och jag har ganska kraftiga saker att spela med.
Ibland kommer det folk och plingar på men jaa. då är det ju någon som arbetat natt eller så och vill sova en stund.
Då sänker man ju självklart roll

Meldem
4 137 Inlägg
12 augusti 2012
SmileyRaggarn skrev:
RightFront skrev:
Tid på dygnet?

Hool skrev:

Synd, trodde hon gnällde för att du spelade Skrillex skitmusik.. tongue
Men då vad det nog volymen som var problemet.

Självlärd
3 083 Inlägg
12 augusti 2012
Är det ditt eget hus så kan hon ju inte göra särskilt mycket

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

Muttley
12 augusti 2012
På något vis hade jag ändå bemött de på ett bra sätt. Man behöver ju inte spela på full karriär veckans alla dagar. Verkar som om du spelar ganska högt.
Men du behöver ju inte dagtid åtminstone bry dig. Kvällstid kan jag förstå de om de iallafall är veckodagarna.

Lägenhet hade du blivit vräkt ganska så snabbt om hyresvärden har vett.

Självlärd
3 083 Inlägg
12 augusti 2012
tkd_rille skrev:
På något vis hade jag ändå bemött de på ett bra sätt. Man behöver ju inte spela på full karriär veckans alla dagar. Verkar som om du spelar ganska högt.
Men du behöver ju inte dagtid åtminstone bry dig. Kvällstid kan jag förstå de om de iallafall är veckodagarna.

Hade det vart lägenhet så är det ändå tre varningar innan man blir vräkt smile

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

Muttley
12 augusti 2012
Volvo142_73a skrev:
tkd_rille skrev:

Hade det vart lägenhet så är det ändå tre varningar innan man blir vräkt smile

Beror på hur värden har satt det. Och såklart hur illa man skött sig. Har haft grannar som åkt ut med omedelbar verkan pga sina svinigheter. Men de är väl mer regel vid musikspelande med 2-3 varningar. Dock får man oftast böteslapp om väktare kommer.

Villa är de ju grannsämjan som förstörs istället. Den är rätt viktig.

1 468 Inlägg
12 augusti 2012
Volvo142_73a skrev:
Är det ditt eget hus så kan hon ju inte göra särskilt mycket

Om det är ett privat ägt hus så kan man göra jävligt mycket.

Bara för att manhar eget hus får man itne göra som man vill.

Man kan ju börja med polisutryckning och kanske en böteslapp på 1500:-

KHRacing
12 augusti 2012
Alla kommuner har speciella regler för buller. läs på  o tryck upp det i ansiktet på de som klagar.
(alltså om du efter att ha läst reglerna anser att du inte gjort fel)

105 Inlägg
13 augusti 2012
Trådstartare
Tack för alla svar smile
ska försöka leta på vad som gäller i min kommun så jag får fortsätta spela å veta att jag inte gör någe fel smile

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
13 augusti 2012
Saknas det underlag för kritiken (dvs. om du inte överskrider kommunens bestämmelser) så ska du givetvis agera som en sann gentleman och be damen i fråga att ta sin kritik, samt förmultnade attityd och köra upp den på ett ställe där solen inte lyser smile

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

Sök